تاریخ انتشار : جمعه 11 بهمن 1398 - 16:35
کد خبر : 52777

آزمون طرح ملی حفظ قرآن در آستارا برگزار شد

آزمون طرح ملی حفظ قرآن در آستارا برگزار شد

جارستان: آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم با هدف پرورش حافظان کلام وحی، با شرکت ۱۴۴ نفر در رده های سنی مختلف در شهرستان آستارا برگزار شد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز جمعه در حاشیه این آزمون در مدرسه خاتم الانبیاء این شهرستان گفت: شرکت کنندگان در این آزمون، جزء های اول،

جارستان: آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم با هدف پرورش حافظان کلام وحی، با شرکت ۱۴۴ نفر در رده های سنی مختلف در شهرستان آستارا برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز جمعه در حاشیه این آزمون در مدرسه خاتم الانبیاء این شهرستان گفت: شرکت کنندگان در این آزمون، جزء های اول، پنجم و سی ام قرآن را حفظ هستند و امسال کلاس های حفظ قرآن، با شرکت ۲۵۰ نفر به مدت ۱۰ ماه در مساجد، مدارس و حرم امام زادگان آستارا برگزار شد.

شاپور تشرینی افزود: متقاضیان یا از طریق سایت جامع حفظ و قرائت قرآن به نشانی www.iranquran.ir یا به اداره ارشاد آستارا مراجعه و نام نویسی کرده بودند.

وی ادامه داد: این طرح بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ قرآن، برای هفتمین سال در آستارا برگزار می شود.

وی گفت: افرادی که در آزمون کتبی حفظ قرآن امتیاز بالای ۷۰ کسب کنند به مرحله شفاهی آن در اواخر بهمن ماه راه خواهند یافت و تاکنون حدود دو هزار حافظ جزء های مختلف قرآن در آستارا پرورش یافته است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای چهار موسسه فعال قرآنی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.