تاریخ انتشار : دوشنبه 7 بهمن 1398 - 23:00
کد خبر : 52613

شتاب بخشی سوادآموزی در ۸ شهرستان گیلان در حال اجراست

شتاب بخشی سوادآموزی در ۸ شهرستان گیلان در حال اجراست

جارستان: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: طرح شتاب بخشی سوادآموزی در ۸ شهرستان گیلان در حال اجراست. سیروس محمدی روز دوشنبه اظهار داشت : طرح شتاب بخشی در شهرستان های املش، تالش، رضوانشهر، سیاهکل، شفت، صومعه سرا، فومن و ماسال با هدف سرعت بخشیدن در جذب افراد بی سواد و رساندن میانگین جمعیت

جارستان: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: طرح شتاب بخشی سوادآموزی در ۸ شهرستان گیلان در حال اجراست.

سیروس محمدی روز دوشنبه اظهار داشت : طرح شتاب بخشی در شهرستان های املش، تالش، رضوانشهر، سیاهکل، شفت، صومعه سرا، فومن و ماسال با هدف سرعت بخشیدن در جذب افراد بی سواد و رساندن میانگین جمعیت باسوادی به میانگین استانی به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی طی سه سال افزود: بر اساس اجرای این طرح، تا پایان سال ۱۴۰۰، آمار باسوادی جمعیت در شهرستانهای یاد شده در گروه سنی ۴۹ تا ۱۰ سال باید به میانگین استانی باسوادی ( ۵ / ۹۷ درصد) برسد.

معاون سوادآموزی گیلان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر، بقیه شهرستان های استان یا به آمار باسوادی (۵ / ۹۷ ) درصد رسیده اند و یا این که میزان باسوادی آنها بالاتر از این میانگین است.

وی بیان داشت: حجم ابلاغی سال جاری دوره های سوادآموزی استان گیلان در ابتدا هشت هزار و ۲۴۳ نفر اعلام شده بود که با اجرای طرح شتاب بخشی در استان حجم ابلاغی به ۹ هزار و ۵۲۷ نفر رسید که تاکنون ۵ / ۸۵ درصد از حجم نهایی تحت پوشش قرار گرفتند.

بر اساس آخرین آمار، جمعیت باسوادی استان گیلان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۹۷/۵ درصد است./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.