تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 - 23:25
کد خبر : 52505

استقرار و اجرای پروژه های ملی پرونده الکترونیک سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با جدیت پیگیری می شود

استقرار و اجرای پروژه های ملی پرونده الکترونیک سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با جدیت پیگیری می شود

جارستان: در راستای استقرار و اجرای پروژه های ملی پرونده الکترونیک سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان جلسه ای با محوریت “نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک ” و” نظام ارجاع الکترونیک “در سالن اجلاس ریاست دانشگاه برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا): دکتر اسماعیل نورصالحی- مشاور بهداشت

جارستان: در راستای استقرار و اجرای پروژه های ملی پرونده الکترونیک سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان جلسه ای با محوریت “نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک ” و” نظام ارجاع الکترونیک “در سالن اجلاس ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا): دکتر اسماعیل نورصالحی- مشاور بهداشت و درمان ریاست دانشگاه در خصوص پروژه نظام ارجاع گفت: رابطین می بایست در سطوح مختلف معرفی شده تا وظیفه اطلاع رسانی در زمینه های مختلف را جهت تکریم ارباب رجوع اطلاع رسانی کنند تا هنگام مواجهه با مشکل پی گیریهای مربوطه را انجام دهند. وی پرداخت کارانه پزشکان سطح دو و سطح سه را، در صورت ارجاع منوط به باز خورد دانست و تاکید کرد: هر پزشک متخصص باید حداقل ۴ ساعت طبق دستورالعمل، در کلینیک حضور داشته باشد و در هر شیفت، حداقل ۱۶ بیمار از طریق نظام ارجاع باید رزرو شود.

دکتر نورصالحی تاکید کرد: پزشکان سطح یک موظف هستند هنگام ارجاع بیمار، محل ارجاع را هم مشخص نمایند.

دکتر سید حسن میری- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار اجرای هر چه بهتر خدمات نظام ارجاع با توجه به سیاست های وزارت بهداشت شد. وی به اهرمهای تشویقی جهت هدایت بیمار با نظام ارجاع اشاره کرد و خواستار افزایش سهمیه در کلینیک ها شد.

دکتر فردین مهرابیان- معاون بهداشتی دانشگاه نیز با اشاره به اینکه یکی از شاخص های سامانه سیب نظام ارجاع است، اظهار داشت: تحقق این شاخص، نیازمند هماهنگی درون بخشی معاونت های درمان، غذا و دارو، بهداشتی و مدیریت آمار و فناوری اطلاعات است.

مهندس حمید خردادی- مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، با اشاره به تأکید ریاست دانشگاه در خصوص اجرای پروژه های الکترونیک دانشگاه، خلاصه ای از وضعیت استقرار پروژه ” نسخه نویسی و نسخه پیچی ” در استان را ارایه داد و تصریح کرد: ۶۱ درصد از داروخانه های استان، سامانه های دارای گواهی را دارا می باشند. ۱۵ درصد درخواست گواهی داده اند و ۲۳ درصد نیز فاقد نرم افزار استاندارد می باشند.

مهندس خردادی افزود: صد دردرصد کلینیک های دانشگاهی مجهز به نرم افزار می باشند و ۹۱ درصد کلینیک های بیمارستانی نیز تجهیز شده اند در حالی که کمتر از ۴ درصد از مطب های پزشکان عمومی و خصوصی مجهز به نرم افزاراستاندارد نسخه نویس می باشند .

وی با اشاره به اینکه نسخه نویسی در سطح یک در حال انجام است و بالغ بر ۵۶هزار نسخه تاکنون به صورت الکترونیکی نوشته شده است، به زمانبندی پایلوت نسخه نویسی و نسخه پیچی طبق ددلاین وزارتخانه اشاره کرد و ادامه داد: ۴ مرکز کلینیک فوق تخصصی بعثت، کلینیک بیمارستان های امینی لنگرود، کوثر آستانه و کلینیک مرکز آموزشی درمانی الزهرا رشت، به عنوان مراکز پایلوت نسخه نویسی و نسخه پیچی معرفی شده اند .

در پایان مقرر شد جلسات هفتگی با حضور معاونت های مختلف در خصوص پروژه های الکترونیک استان گیلان برگزارشده و مصوبات توسط صاحبان فرایند پیگیری شود./آ.ب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.