تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 - 12:59
کد خبر : 52478

۴۰ طرح آبخیزداری در گیلان به اجرا در آمد

۴۰ طرح آبخیزداری در گیلان به اجرا در آمد

جارستان: معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان گفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی، ۴۰ فعالیت آبخیزداری در این استان به اجرا در آمد. فریور نقوی روز شنبه در مصاحبه با بیان این که در سال جاری پنج طرح مطالعاتی و ۳۷ فعالیت مرتع داری نیز از محل صندوق توسعه ملی در

جارستان: معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان گفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی، ۴۰ فعالیت آبخیزداری در این استان به اجرا در آمد.

فریور نقوی روز شنبه در مصاحبه با بیان این که در سال جاری پنج طرح مطالعاتی و ۳۷ فعالیت مرتع داری نیز از محل صندوق توسعه ملی در استان گیلان پیش بینی و به اجرا درآمد، افزود: ۱۷ طرح آبخیزداری و ۳۳ طرح مرتع داری پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارد.

وی با اشاره به اختصاص مبلغ یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال به طرح های مرتع داری و ۲۱۰ میلیارد ریال به طرح های آبخیزداری اظهار داشت: بیشترین تمرکز فعالیت های آبخیزداری و مرتع داری در شهرستان های آستارا، تالش، رضوانشهر، رودبار، ماسال، سیاهکل، شفت و فومن است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان خاطر نشان کرد: بازنگری در حوزه تنیان رود صومعه سرا، بازنگری کوره رود تالش، آلنزه ماسال، مطالعه تفصیلی و اجرایی در توتکابن رودبار و .. از طرح های مطالعاتی در حال اجرا است.

وی آبخیزداری را یکی از روش‌های مناسب برای مدیریت صحیح منابع آب و خاک عنوان و تصریح کرد: حفظ پوشش گیاهی و کمک به حفظ و پایداری اکوسیستم طبیعی منطقه از اهمیت طرح های آبخیزداری است که این مهم حفظ خاک، جلوگیری از فرسایش و تقویت آب زیرزمینی و جلوگیری از سیل و رانش را موجب می شود.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان اظهار داشت: تغذیه سفره های آب‌ های زیرزمینی، توسعه کشاورزی، افزایش پوشش گیاهی، کنترل سیلاب و افزایش دبی چاه‌ها و قنات ها از مهمترین مزایای اجرای طرح های آبخیزداری است.

گیلان بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان حدود یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار “۷۰ درصد” اراضی ملی است، ۵۶۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان را جنگل های با ارزش هیرکانی تشکیل می دهد و حدود ۲۲۴ هزار هکتار مرتع ییلاقی در بالادست داریم؛ اراضی ساحلی و بخشی از اراضی فاقد پوشش گیاهی نیز جزو اراضی ملی محسوب می شود./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.