تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 19:11
کد خبر : 52364

دانش آموزان گیلانی به شرکت در نخستین استارت آپ دعوت شدند

دانش آموزان گیلانی به شرکت در نخستین استارت آپ دعوت شدند

جارستان: دانش آموزان علاقمند مقطع متوسطه اول استان گیلان به شرکت در نخستین استارت آپ ویکند دانش آموزی “پله” دعوت شدند. سحر پرندوار دبیر برگزاری نخستین استارت آپ ویکند “پله” روز چهارشنبه گفت: این رویداد به همت شهرداری رشت، پارک علم و فناوری، باشگاه کارآفرینی نوجوان و اداره کار، توسط موسسه شتابدهی استعداد و موفقیت

جارستان: دانش آموزان علاقمند مقطع متوسطه اول استان گیلان به شرکت در نخستین استارت آپ ویکند دانش آموزی “پله” دعوت شدند.

سحر پرندوار دبیر برگزاری نخستین استارت آپ ویکند “پله” روز چهارشنبه گفت: این رویداد به همت شهرداری رشت، پارک علم و فناوری، باشگاه کارآفرینی نوجوان و اداره کار، توسط موسسه شتابدهی استعداد و موفقیت پل استار در استان گیلان برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به این که گیلان به ویژه شهرستان رشت پایتخت فریلنسری ( آزادکاری – به شخص یا افرادی گفته می‌شود که خود اشتغال و آزادکار بوده و لزوما تعهد بلندمدتی به شرکت یا مجموعه‌ای خاص ندارد-)، شاهدی بر این مدعا است که نوجوانان و جوانان استان پتانسیل استارتاپی بالایی دارند که نیازمند رشد و حمایت هستند.

وی اظهار داشت: استان گیلان امروزه بیش از هر چیزی نیازمند کارآفرینی و ایجاد شغل است و این مهم میسر نمی شود جز با آموزش ها و امید است با حمایت دستان توانمند مراکز علمی و آموزشی معتبر کشور و ارگان های ذیربط بتوانیم به این هدف ارزشمند دست یابیم و مهارت های کار آفرینی و استارتاپی را در نوجوانان گیلان تقویت و نهادینه کنیم.

پرندوار؛ تیم سازی، شبکه سازی، تبلیغات، اخذ مشورت و اهدا جایزه “سه تیم برگزیده” از جمله مزایای شرکت در این رویداد عنوان و خاطر نشان کرد: دانش آموزان شرکت کننده چگونگی تشکیل یک تیم مناسب برای موفق شدن پروژه شان را در عمل تجربه کرده و اهمیت و ارزش یادگیری تجربی (یادگیری در عمل) را از نزدیک درک می کنند و با کمک مربیان نحوه استفاده از مدل های متفاوت مدیریت پروژه در استارت آپ ها را یاد می گیرند.

وی بیان داشت: استفاده از تجربه های بزرگان حوزه کارآفرینی و فناوری اطلاعات و مشورت با آنان، آشنا شدن دانش آموزان با اطلاعات ارزشمندی در مورد به اشتراک گذاشتن ایده های تجاری شان با دیگران و پیدا شدن سرمایه گذار برای اجرای ایده ها را از جمله دیگر مزایای شرکت دانش آموزان در نخستین استارت آپ ویکند دانش آموزی استان گیلان است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان علاقمند مقطع اول متوسطه برای ثبت نام در نخستین استارت آپ ویکند “پله” تا پانزدهم ماه جاری فرصت دارند، گفت : ثبت نام به دو روش آنلاین به آدرس www.poulstar.com و نیز حضوری به آدرس این موسسه در رشت انجام می شود.

دبیر برگزاری نخستین استارت آپ ویکند “پله” با اشاره به برگزاری این رویداد به مدت سه روز از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه سال آینده، اظهار داشت: در روز اول؛ شرکت کنندگان ایده های خود را مطرح و به هر صاحب ایده ۶۰ ثانیه فرصت داده می شود تا ایده خود را شرح دهد و از بین ایده های مطرح شده ۵۰ ایده با رای حاضران به عنوان ایده های برتر قابل اجرا انتخاب می شود.

وی خاطر نشان کرد: در روز دوم ایده های منتخب شروع به تیم سازی کرده و طبق برنامه زمانی توسط مربیان، کارگاه هایی شامل نحوه ارائه ایده، توسعه محصول، مشتری یابی و نحوه تولید محصول اولیه و حداقلی را برای پیشبرد و اجرایی کردن ایده سپری می کنند.

وی با بیان اینکه در روز سوم نخستین استارت آپ ویکند “پله”، گروه ها آخرین تلاش ها را در راستای تولید نمونه اولیه محصول شان انجام می دهند و آماده ارائه آن در حضور داوران می شوند، اضافه کرد: عصر همین روز، ایده ها و محصول اولیه حاصل از آن بررسی می شود، به طوری که گروه ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه می دهند و افرادی که به عنوان مصرف کنندگان نهایی در نظر گرفته شده اند و غیره از طرح خود دفاع می کنند.

پرندوار بیان داشت: در نهایت سه تیم برتر با رای نهایی داوران انتخاب می شوند، برنده واقعی این رویداد گروه هایی هستند که تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کرده و با تجربیاتی که به دست آورده اند استارت آپ خود را تبدیل به یک شرکت سودآور کنند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه برای دانش آموزان شرکت کننده در این استارت آپ اظهار داشت : شبیه سازی کسب و کار، کارگاهی ویژه والدین، مرکز کنترل درونی، بوم مدل کسب و کار، نحوه ارائه ایده، نحوه مشتری یابی و نحوه تولید محصول اولیه و حداقلی از عناوین این کارگاه ها است ضمن این که یک جلسه کارگاه با عنوان “تغذیه و ورزش و تاثیر آن بر موفقیت” هدیه پل استار برای شرکت کنندگان در این رویداد برگزار می شود.

استارت آپ ویکند یک رویداد آموزشی – تجربی با متد بین المللی است که در چهار روز متوالی برگزار می شود، در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه ای شامل برنامه نویسان، عاشقان استارت آپ، بازاریاب هاو طراحان گرافیک گرد هم می آینده تا طی ۵۰ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل دهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند، هدف از برگزاری این رویداد تقویت اکوسیستم کارآفرینی از طریق آموزش علمی و عملی افراد مشاق به راه اندازی کسب و کار شخصی و اجرایی کردن ایده های خود مطابق با اصول علمی کسب و کار است.

“استارت آپ” به شرکت های نوپایی گفته می شود که با یک ایده ساده و اولیه شروع کرده و به سرعت رشد می کنند، استارت آپ ها به سرمایه هنگفتی نیاز ندارند و با یادگیری سریع و تکنولوژی رشد می کنند.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در سطح بیش از پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.