تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 - 17:01
کد خبر : 52291

تدابیر مهم شرکت انتقال گاز ایران برای عبور از فصل سرما

تدابیر مهم شرکت انتقال گاز ایران برای عبور از فصل سرما

چارستان: ما امسال بالغ بر ۷۹۲ میلیون مترمکعب گاز را در شبکه سراسری گاز، انتقال داده‌ایم. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: خوشبختانه شرکت انتقال گاز ایران امسال هم همانند سال‌های گذشته، موفق شد تا آبان ماه، کلیه کارها، اعم

چارستان: ما امسال بالغ بر ۷۹۲ میلیون مترمکعب گاز را در شبکه سراسری گاز، انتقال داده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: خوشبختانه شرکت انتقال گاز ایران امسال هم همانند سال‌های گذشته، موفق شد تا آبان ماه، کلیه کارها، اعم از تعمیرات، پیش‌بینی‌ها و … را با هماهنگی مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران انجام داده و در ثبت رکورد، آمار و ارقام بی‌نظیری را در صنعت انتقال و صنعت گاز کشور از خود بر جای گذارد.

وی ادامه داد: همچنین بالغ بر ۱۹ ایستگاه ما در شبکه انتقال بدون واحد یدک کار کرده که این هم در نوع خود، رکوردی جالب و توجه برانگیز است و این، یکی از بهترین رکوردهایی است که در شرکت انتقال گاز ایران، رقم خورد که همه این‌ها، نتیجه تلاش، زحمات و مهم‌تر از همه، تعهد و دلسوزی همکاران گمنام و خوشنام انتقال گاز در سطح کشور بود.

توکلی با بیان این که تمامی پیش‌بینی‌ها قبلاً در این زمینه انجام شده و در حال حاضر، شبکه انتقال گاز بالغ بر ۸۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت انتقال دارد، گفت: ولی این ظرفیت انتقال در بخش بخش کشور متفاوت است و توزیع بر اساس این ظرفیت‌ها انجام می‌شود.

این مقام مسئول تفاوت عمده امسال با سال‌های قبل را در افزایش تعداد ایستگاه‌های بدون یدک عنوان کرد و گفت: پارسال حداکثر ۹ ایستگاه بدون یدک بود ولی امسال بالغ بر ۱۵ ایستگاه بدون یدک کار کرد، ضمن آن که بیش از ۱۵ ایستگاه تقویت فشار نیز بالاتر از ظرفیت اسمی خود کار کرد و این نیز به نوبه خود، ثبت رکوردی است که با توجه به سرمای گسترده در هفته گذشته، بسیار قابل توجه است.

وی تصریح کرد: تلاش همکاران ما در این جهت است که هیچ گازی در بالادست نماند و این گاز را بتوانند در شبکه انتقال دهند و بر همین اساس، پایداری بسیار خوبی در شبکه انتقال گاز داشته باشیم. به همین دلیل، علی‌رغم آن که رکورد مصرف گاز در بخش تجاری و خانگی زده شد، ولی هیچ مصرف‌کننده‌ای بدون گاز نشد تا همکاران ما سربلند از این ماجرا بیرون بیایند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ظرفیت انتقال گاز کشور را در حال حاضر، بالاتر از ۸۱۰ میلیون مترمکعب در روز عنوان کرد و توضیح داد: ما ماگزیمم انتقال گاز را بالغ بر ۷۹۲ میلیون مترمکعب ثبت کرده‌ایم و این امر نشان از استمرار و پایداری تولید و انتقال گاز دارد.

توکلی افزود: ظرفیت خالی حتی بالاتر از ۸۲۰ میلیون مترمکعب نیز وجود دارد؛ تنها مساله این است که گازی که از بالادست تحویل شبکه می‌شود، در کریدورهای مشخص باشد، مثل کریدور مرکز، غرب و شرق (خط ۴ و ۸)، در این صورت، ما حداکثر میزانی را که می‌توانیم، با بررسی و ارزیابی ریسک متناسب انتقال داده‌ و می‌دهیم و به همین علت است که ۱۵ ایستگاه ما بالاتر از ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند.

وی با بیان این که این شرکت امکان افزایش ظرفیت انتقال گاز را نیز دارد، گفت: اما این آمادگی بستگی به آن دارد که این گاز از کدام بخش تحویل شرکت گاز برای انتقال و توزیع شود. مطمئناً با ابتکار عملی که در دیسپچینگ شرکت ملی گاز و با تعاملی که بین مناطق مختلف عملیاتی انتقال گاز است و نیز با مدیریت یکپارچه شرکت ملی گاز ایران که همگی دغدغه انتقال گاز پایدار را به هم‌وطنان عزیز دارند، این مهم انجام شدنی است و با اطمینان می‌گویم که به این طریق، هیچ گازی در مبادی تولید باقی نمی‌ماند.

توکلی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: شرکت انتقال گاز ایران اکنون به قابلیت اطمینان صد در صدی که در کل شبکه صنایع دنیا و شبکه سراسری گاز ایران، قابلیت بسیار بالایی است، دست یافته که نشان از پایداری شبکه انتقال گاز دارد. ضمن آن که خوشبختانه با تمام اقداماتی که در ارکان مختلف این شرکت رخ داد، این شرکت موفق شد حتی بالاتر از انتظارات شرکت ملی گاز ایران، گام بردارد.

این مقام مسئول ادامه داد: این امر از آن روست که واحد دیسپچینگ ملی گاز واحدی است که در تعامل با دیگر واحدها، با عدد و رقم حرف می‌زند و به این ترتیب، ما این قابلیت اطمینان را بار دیگر توانستیم رقم بزنیم و به‌عنوان یک شرکت متعالی، در ثبت رکوردها، اول باشیم؛ هرچند نگهداشت ثبت رکوردها و استمرار این مهم نیز، خود از موفقیت‌های بزرگ است.

توکلی تفاوت عمده امسال با سال گذشته را علاوه بر افزایش تعداد ایستگاه‌های در سرویس، تعداد توربوکمپرسورها و تجهیزات تقویت فشار عنوان کرد و افزود: این در حالی است که میزان خطوط لوله نیز افزایش پیدا کرده و مهم‌تر آن که محدودیت‌ها و تحریم‌ها باعث شد تا این میزان افزایش‌ها، همگی با همت متخصصین داخلی به سرانجام برسد. در واقع، یکی از محسنات تحریم‌ها این بود که ما به کمک رونق تولید داخل آمدیم و با شناسایی افراد و شرکت‌های حاذق در این زمینه، موفق شدیم کاستی‌های خود از داخل تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در پایان با بیان این که من از طرف تمامی همکاران خود که در سراسر کشور شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا آسایش و رفاه را برای مردم به ارمغان بیاورند، از شما تقاضایی دارم، اظهار داشت: انتظار ما از مردم این است که در بحث مصرف بهینه و استاندارد، گام بردارند. عدد مصرف ما بسیار بالاست. در هیچ جای دنیا این‌قدر بی‌توجه گاز را مصرف نمی‌کنند. مکانیسم‌های آن هم وجود دارد؛ ممکن است برخی از این مکانیسم‌ها به ایجاد زیرساخت‌ها برگردد ولی مکانیسم‌هایی نیز وجود دارد که با بهبودهایی هرچند کوچک، می‌تواند حال کشور را بهتر کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.