تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 دی 1398 - 13:10
کد خبر : 52047

دلخوش: معافیت خدمات ورزشی از مالیات بر ارزش افزوده زمینه توسعه فعالیت‌های ورزشی را فراهم می‌کند

دلخوش: معافیت خدمات ورزشی از مالیات بر ارزش افزوده زمینه توسعه فعالیت‌های ورزشی را فراهم می‌کند

‍ جارستان؛ 💢نایب رئیس‌ فراکسیون ورزش مجلس، با تاکید بر اینکه جامعه ورزشی هم باید از سود قانون‌گذاری مجلس منتفع شود، گفت: معافیت خدمات ورزشی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده زمینه توسعه فعالیت‌های ورزشی در جامعه را فراهم می‌کند. 💢سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب معافیت پرداخت مالیات بر ارزش

‍ جارستان؛ 💢نایب رئیس‌ فراکسیون ورزش مجلس، با تاکید بر اینکه جامعه ورزشی هم باید از سود قانون‌گذاری مجلس منتفع شود، گفت: معافیت خدمات ورزشی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده زمینه توسعه فعالیت‌های ورزشی در جامعه را فراهم می‌کند.

💢سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب معافیت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای ارائه‌کنندگان خدمات ورزشی، گفت: کمک به جامعه ورزشی یکی از اهداف اصلی ما در فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی بوده و تلاش می‌کنیم در حوزه‌های مختلف اعم از قانون برنامه و قانون بودجه سالانه بخشی را به ورزش اختصاص دهیم تا جامعه ورزشی و وزرشکاران هم از سود قانون‌گذاری مجلس منتفع شود.

💢نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:طی چند سال گذشته بیست و هفت صدم درصد(۲۷. درصد) از کل ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیر ساخت های ورزش بویژه در حوزه معلولان و جانبازان و با پیش بینی تخصیص صد در صدی در اختیار وزارت ورزش قرار دادیم.

💢وی با اشاره به اینکه مجلس تسهیلات خوبی برای سرمایه گذاران ورزشی بخش خصوصی در نظر گرفته است، گفت: بدلیل برخی از ضعف‌ها، اسپانسرها برای حمایت از مجموعه‌های ورزشی وارد نمی شدند که به وسیله قانون معافیت مالیاتی تا حد زیادی مرتفع شده است و میزان هزینه‌ای که اسپانسرها در امور ورزشی پرداخت می‌کنند به عنوان هزینه قطعی مالیاتی تلقی می‌شود.

💢نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس، با بیان اینکه طرح پیشنهادی “معافیت مالیاتی خدمات ورزشی” حاصل پیگیری‌ها و جلسات متعددی با بخشی از جامعه ورزشی است، اظهار کرد:امروز افرادی که به هیئت‌ها، فدراسیون‌ها و سالن‌های ورزشی مراجعه و برای امور ورزشی هزینه می‌کنند باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند با این تفکر که ارزش ارائه خدمات ورزشی کمتر از تولیدات کشاورزان، انتشار کتاب و …  نیست، تلاش شد ورزشکاران هم از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.

 
💢عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در کمیسیون اقتصادی عبارت خدمات ورزشی در جز “١۵ بند (ب) ماده ٩” لایحه مالیات بر ارزش افزوده اضافه شد و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی علی رغم اینکه این عبارت خلاف قانون برنامه ششم توسعه تشخیص داده شد و احتیاج به دوسوم رای داشت با همکاری نمایندگان مردم و با کسب ۱۲۸ رای از ۱۹۲ رای به تصویب رسید و پس از تایید شورای نگهبان به عنوان قانون لازم الاجرا خواهد بود و یقیناً با بهره مندی باشگاه‌های ورزشی در رشته‌های مختلف از این مصوبه، زمینه توسعه فعالیت‌های ورزشی در جامعه فراهم شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.