تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 - 20:46
کد خبر : 51992

مدیرکل کمیته امدادگیلان خبرداد: بهره مندی ۲۰ هزار نفرمددجو از برنامه‌های آموزش خانواده

مدیرکل کمیته امدادگیلان خبرداد: بهره مندی ۲۰ هزار نفرمددجو از برنامه‌های آموزش خانواده

جارستان: دوره های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، کودکان، سالمندان، دانش آموزان، دانشجویان و زوج‌های جوان تحت حمایت برگزار می شود که در ۹‌ماهه سال جاری ۲۰ هزار نفر از این دوره‌های آموزشی بهره مند شده اند . به گزارش سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد

جارستان: دوره های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، کودکان، سالمندان، دانش آموزان، دانشجویان و زوج‌های جوان تحت حمایت برگزار می شود که در ۹‌ماهه سال جاری ۲۰ هزار نفر از این دوره‌های آموزشی بهره مند شده اند .
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان بابیان اهمیت ارائه آموزش های اثرگذار به خانواده های تحت حمایت گفت : افزایش و تقویت مبانی فکری و فرهنگی مددجویان مهم‌ترین پیش‌نیاز برای توانمندسازی و خودکفایی اقتصادی آن‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، کودکان، سالمندان، دانش آموزان، دانشجویان و زوج‌های جوان تحت حمایت برگزار می شود افزود : در ۹‌ماهه سال جاری ۲۰ هزار نفر از این دوره‌های آموزشی بهره مند شده اند و ۸۴۱ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان هزینه درپی داشته است .

اهرابی آموزش مددجویان در دوبخش آموزش خانواده و کانون های فرهنگی را از دیگر بخش های آموزشی این نهاد برشمرد و ادامه داد : در بخش آموزش خانواده ۱۴ هزار و ۷۱۳ نفر و در بخش کانون های فرهنگی سه هزار و ۶۴۰ نفر از برنامه های آموزشی بهره مند شده اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اجرای طرح ترنم نور را از بخش های حائز اهمیت در کمیته امداد عنوان کرد و گفت : این طرح شامل روخوانی ، روان خوانی ، تجوید ، قصص قرآنی ، تفسیر و حفظ قرآن کریم است که با شرکت دوهزار و ۹۲ نفر از مددجویان در ماه مبارک رمضان و سه هزار و ۳۰۵ نفر در مابقی ایام سال برگزار شده است .

وی با اشاره به برگزاری سرفصل های آموزشی با موضوعات مهارت های زندگی ، سبک های تربیت فرزند ، آموزش مستقیم پیشگیری از اعتیاد خاطرنشان کرد : در این راستا ۱۱هزار و ۶۹ نفر از مددجویان این آموزش ها را فرا گرفته اند.

اهرابی ارتقاء سطح فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت، تقویت باورهای دینی، آگاه‌سازی و آموزش به زوج‌های جوان و تلاش در راستای موفقیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان را از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در حوزه فرهنگی عنوان کرد.

وی اجرای طرح فلاح را از دیگر برنامه های فرهنگی این نهاد برشمرد و افزود : دوهزار و ۱۵۲ جلسه به صورت سنتی و هیئتی در منازل مددجویان برگزار شده است./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.