تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 - 20:35
کد خبر : 51984

دومین مجمع سلامت در شهرستان لاهیجان تشکیل شد

دومین مجمع سلامت در شهرستان لاهیجان تشکیل شد

جارستان: دومین جلسه مجمع سلامت شهرستان لاهیجان با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان دانشگاهی و شهرستانی در فرمانداری لاهیجان تشکیل شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛دومین جلسه مجمع سلامت شهرستان لاهیجان با شعار “سلامت، ارتقاء سواد سلامت و بهبود سبک زندگی سالم” با حضور فرماندار لاهیجان، مسوول دبیرخانه سلامت

جارستان: دومین جلسه مجمع سلامت شهرستان لاهیجان با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان دانشگاهی و شهرستانی در فرمانداری لاهیجان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛دومین جلسه مجمع سلامت شهرستان لاهیجان با شعار “سلامت، ارتقاء سواد سلامت و بهبود سبک زندگی سالم” با حضور فرماندار لاهیجان، مسوول دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان، روسای ادارات و جمعی از خیرین شهرستان در سالن اجلاس فرمانداری لاهیجان تشکیل شد.

در این جلسه، دکتر زری رضایی خلیق -مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان ، با اشاره به ابعاد مختلف سلامت گفت: در گذشته به جنبه اجتماعی سلامت کمتر پرداخته می شد، اما در چند سال اخیر رویکرد اجتماعی سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

وی افزود: سلامت تنها به معنی برخوردار بودن از بدن سالم نیست، بلکه سلامت روان و نقش اجتماعی فعال نیز بر سلامت فرد تاًثیر بسزایی دارد و رویکرد دولت بر اجتماعی شدن سلامت تکیه دارد.

دکترعلی صدر – مسوول دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان گیلان نیز با اشاره به اینکه تولیت سلامت به عهده وزارت بهداشت است، گفت :در بحث مسوولیت سلامت، وزارت بهداشت حداکثر بر ۲۰ درصد حوزه سلامت اثر گذار است و ۸۰ درصد مسوولیت سلامت به سایر نهادهای دولتی و بخش خصوصی مرتبط می باشد.

وی افزود: این مسئله در تمام دنیا همینطور است و از این روست که بحث اجتماعی شدن سلامت در چند سال اخیر بسیار جدی مطرح شده و به عنوان یک اصل پذیرفته شده تلقی می شود.

مسوول دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان گیلان با بیان اینکه رشد و توسعه سازمان های مردم نهاد دخیل در امر سلامت نیز رو به افزایش می باشد، خاطرنشان کرد: اگر این نهادهای غیردولتی، آگاهانه در امر سلامت مشارکت نمایند، می‌توانند با مطالبه گری صحیح و مناسب به ارتقاء سلامت و رفع نقاط ضعف آن کمک کنند.

دکتر صدر اظهارداشت: وزارت بهداشت نیز در آیین نامه نظام جامع سلامت استان راه اندازی خانه مشارکت مردم در سلامت را پیش‌بینی کرده است که در سطح استان تشکیل شده و خوشبختانه فرمانداران تعدادی از شهرها نیز از تشکیل خانه مشارکت مردم در سلامت در شهرستان مربوطه حمایت کرده‌اند.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور خیرین که در حیطه سلامت نیز مشارکت فعال دارند، از مجموعه فرمانداری و شبکه بهداشت، ادامه مساعدت به مجموعه های خیرین و حمایت آنها را در فراز و نشیب کارهای اداری خواستار شد./ب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.