تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 دی 1398 - 17:38
کد خبر : 51510

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای: هدف ما شناساندن بیشتر این ورزش به جهان است

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای: هدف ما شناساندن بیشتر این ورزش به جهان است

جارستان: رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: مهمترین هدف ما شناساندن ابعاد مختلف این ورزش اصیل ایرانی به جهانیان است. مجتبی جوهری عصر پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی در رشت بیان کرد : با توجه به این امر ، مسابقات جهانی زورخانه ای را اواخر ماه جاری در خراسان شمالی برگزار خواهیم کرد

جارستان: رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: مهمترین هدف ما شناساندن ابعاد مختلف این ورزش اصیل ایرانی به جهانیان است.

مجتبی جوهری عصر پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی در رشت بیان کرد : با توجه به این امر ، مسابقات جهانی زورخانه ای را اواخر ماه جاری در خراسان شمالی برگزار خواهیم کرد و امیدواریم که بتوانیم این رقابت ها را با تعداد کشور بیشتر برگزار و ابعاد مختلف این رشته اصیل ایرانی را به اقصی نقاط جهان معرفی کنیم.

وی که برای حضور در سومین دوره مسابقات ورزش زورخانه ای پیشکسوتان کشور در رشت حضور یافته است، افزود: همچنین رقابت های بین المللی کشتی پهلوانی را پیش رو داریم که این مسابقات نیز یک روز پس از اتمام رقابت های کشتی بین المللی جام جهان پهلوان تختی در کرمانشاه برگزار و کشتی گیران سنگین وزن آن مسابقات در رقابت های کشتی پهلوانی حضور می یابند.

وی ادامه داد: همچنین راه انداری و سرمایه گذاری در ورزش ساحلی زورخانه ای نیز یکی دیگر از راه های مهم شناساندن این ورزش به دنیا می باشد تا شرایط برای توسعه بین المللی این رشته بیش از پیش فراهم شود چون مسابقات ورزش های ساحلی جایگاه ویژه ای در سراسر جهان دارد که در این راستا با راه اندازی این ورزش زیبا و اصیل ایرانی، سال گذشته مسابقات رده سنی نوجوانان را برگزار کردیم و امسال نیز این رقابت ها را در دو رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار می کنیم.

وی به برگزاری مسابقات مهیج و جذاب گردان گود نیز اشاره و اضافه کرد: این رقابت ها نیز امسال برگزار می شود که جریان این رقابت های زیبا توسط صدا و سیما فیلمبرداری و در ایام تعطیلات نوروز سال ۹۹ از سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

وی در خصوص ثبت جهانی این رشته به نام ایران نیز گفت : این ورزش متعلق به ایران است و از گذشته بسیار دور این ورزش در تاریخ ما جا دارد اما برای ثبت جهانی آن و شناساندن ابعاد مختلف پهلوانی کوتاهی کرده ایم و به دلیل کوتاهی ما سایر کشورها اقدام به ثبت جانی آن کرده اند که البته در این راه هیچ کشوری موفق نخواهد شد چون این ورزش متعلق به ایران است.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و پهلوانی اظهار کرد: این ورزش از ابعاد گوناگون با هیچ رشته دیگری قابل قیاس نیست چون از نظر فنی ، زیبایی ، جذابیت و اخلاق مداری سرآمد است و به حریف صدمه وارد نمی کند و هیچ ورزش دیگری چنین پویایی ندارد .

جوهری تصریح کرد : در این ورزش علاوه بر پخش موسیقی زنده، شاهد نهایت هماهنگی ، هوش و ذکاوت بالا، فیزیک بدنی و قدرت مناسب ورزشکاران هستیم که آغاز و اتمام این ورزش پهلوانی با نام خدا می باشد و آخر نیز با دعا ختم می شود که هیچ رشته ورزشی دیگر چنین خصوصیاتی ندارد.

وی در ادامه گفت: برای ثبت این ورزش به نام ایران در وهله اول باید به طور علمی این رشته زیبا را به دنیا معرفی کنیم و آنرا به صورت علمی به جامعه تحویل دهیم که این امر، یک عزم ملی را می طلبد و باید تلاش زیادی انجام داد تا در نهایت این ورزش به نام ایران ثبت جهانی شود.

وی به توسعه فرهنگی این رشته نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف فدراسیون نیز توسعه فرهنگی این رشته می باشد چون در طول تاریخ ایران این ورزش در ابعاد مختلف تاثیرگذاربوده است.

وی گفت : همچنین ورزش زورخانه ای و پهلوانی دارای فرهنگ جوانمردی ، منش پهلوانی ، ظلم ستیزی و وطن دوستی است که به طور حتم نسل های ما باید بیشتر با این فرهنگ آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه گودهای زورخانه ای انسان ساز هستند، بیان داشت: این ورزش تاکنون در معضلات اجتماعی نیز تاثیر زیادی داشته و درحوزه امنیت ، اجتماعی ، کاهش ناهنجاری در جامعه و کمک به نیازمند در طول تاریخ به خوبی اثر خود را گذاشته و باید این امر در زمان حاضر به خصوص در بخش های کمک به نیازمندان و کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر خود را بر جامعه بگذارد چون افرادی که در این ورزش مشغولند، رهرو ائمه اطهارند و در کارهای خیر پیشقدم هستند.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و پهلوانی کشور افزود: امیرالمومنین حضرت علی (ع) الگوی این ورزش است و این امر برای ما به خوبی معنی می شود و ما نیز باید به گونه ای الگوسازی کنیم که قهرمانان و پهلوانان ما در جامعه تاثیرگذار باشند تا نوجوانان و جوانان بیشتری به سمت این ورزش کشیده شوند.

جوهری به سومین دوره مسابقات ورزش زورخانه ای پیشکوتان کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برای سومن سال متوالی این رقابت ها در رشت برگزار می شود و ما علاوه بر انجام مسابقات رده های سنی مختلف در بخش پیشکسوتان نیز رقابت ها را برگزار می کنیم تا شادابی و نشاط را در بین پیشکسوتان این رشته شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه هر ساله استقبال از رقابت های پیشکسوتان بیشتر می شود و مهمترین هدف ما نیز از برگزاری این مسابقات ، همسان سازی این ورزش در کل کشور در بخش پیشکسوتان است و از طرف دیگر با برگزاری این رقابت ها ، شاهد ایجاد تحرک ، شور و شادابی بیشتری بین پیشکسوتان هستیم.

سومین دوره رقابت های ورزش های زورخانه ای و پهلوانی پیشکسوتان کشور از صبح امروز پنجشنبه با حضور حدود ۴۰۰ ورزشکار این رشته از استان های مختلف در چهار رده سنی پیشکسوتان در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت آغاز شده و به مدت دو روز نیز ادامه دارد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.