تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 - 19:00
کد خبر : 51408

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد؛ کمبود حداقل یک هزار نیروی کادر پرستاری در گیلان

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد؛ کمبود حداقل یک هزار نیروی کادر پرستاری در گیلان

جارستان-اختصاصی/باقرپور: مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در آستانه میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، از کمبود حداقل یک هزار نیروی کادر پرستاری، در مراکز درمانی دولتی گیلان خبر داد. طاهره زاهدصفت- مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری جارستان ، با تشریح وضعیت حوزه پرستاری گیلان، اظهار

جارستان-اختصاصی/باقرپور: مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در آستانه میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، از کمبود حداقل یک هزار نیروی کادر پرستاری، در مراکز درمانی دولتی گیلان خبر داد.

طاهره زاهدصفت- مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری جارستان ، با تشریح وضعیت حوزه پرستاری گیلان، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۵٧٠٠ نیروی پرستار در مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان مشغول به ارایه خدمات هستند که از این تعداد، سه هزار و ۹۰۰ نفر در مراکز دولتی و بقیه در مراکز خصوصی فعال هستند. وی ادامه داد: پرستاران در ۲۵ مرکز درمانی دولتی و ده بیمارستان خصوصی استان گیلان به صورت شیفت و گردش کاری به ارائه خدمات می پردازند و به رغم مشکلات به لحاظ کمبود کادر پرستاری صبورانه مشغول به کار هستند.

زاهدصفت یکی از اهداف حوزه پرستاری را ارایه خدمات مطلوب و با کیفیت به بیماران بیان کرد و خاطرنشان شد: تنها در مراکز درمانی دولتی، حداقل به یک هزار نیروی کادر پرستاری شامل پرستار،کارشناس پرستاری، کارشناس هوشبری و اتاق عمل نیاز داریم.

وی افزود: بر اساس پی گیری های سازمان نظام پرستاری، در سال گذشته در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، قرار شده بود ۱۸ تا ۲۰ هزار پرستار در کشور جذب شود که به دلیل کمبود منابع، برای جذب ۹ هزار و ۵۰۰ پرستار در کشور در دو مرحله با برگزاری آزمون، تصمیم گرفته شد.

مدیر امور پرستاری دانشگاه با بیان این که آزمون استخدامی مرحله اول آبان ماه امسال برگزار شد، اظهار داشت: سهم گیلان در این مرحله ۱۷۰ کادر درمانی شامل ۱۲۵ پرستار اعلام شد، ضمن این که آزمون مرحله دوم اسفندماه سال جاری برگزار می شود که سهم گیلان مشخص نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به گردشگر پذیری گیلان، به تامین نیرو برای کمبود کادر پرستاری در این استان نیاز است، ضمن این که با بازنشستگی نیروهای پرستاری باید نیرو جایگزین شود.

زاهد صفت با بیان این که ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری مورد توجه است، بیان داشت: با توجه به این که پرستاران نقش مهمی در سلامتی بیماران و ایجاد امید و آرامش در آنها دارند، ارتقاء کیفیت خدمات اهمیت بسزایی در این باره دارد.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تقدیر از پرستاران درد آشنای حوزه سلامت، اذعان داشت: پرستاران متعهد، با تمام مشکلات و کمبودها و شرایط اقتصادی کنونی، صبورانه به کار خود ادامه می دهند و این جای تقدیر و تشکر دارد. وی اضافه کرد: وزیر بهداشت طی مکاتباتی، بر تسویه معوقات سال ٩٧ پرستاران و پرداخت بخشی از معوقات سال ٩٨ تا سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار تاکید کرده است. غف/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.