تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 - 11:27
کد خبر : 51383

معاون نوسازی گیلان: خیرین برای توسعه فضاهای آموزشی یاری برسانند

معاون نوسازی گیلان: خیرین برای توسعه فضاهای آموزشی یاری برسانند

جارستان: معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان ضمن قدردانی از خیرین برای کمک به احداث فضاهای آموزشی گفت: از همکاری و مشارکت خیرین برای توسعه فضاهای آموزشی در این استان استقبال می کنیم. سید احمد قدسی خرسند روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی در این مورد اظهار

جارستان: معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان ضمن قدردانی از خیرین برای کمک به احداث فضاهای آموزشی گفت: از همکاری و مشارکت خیرین برای توسعه فضاهای آموزشی در این استان استقبال می کنیم.

سید احمد قدسی خرسند روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی در این مورد اظهار داشت: نهادهای حوزه مالی و بانکی کشور بر اساس مسئولیت اجتماعی که دارند، به سمت کمک به توسعه فضاهای آموزشی گیلان بشتابند، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از آنان استقبال می کند.

وی با بیان این که در زمان حاضر، چهار پروژه مدرسه سازی به صورت مشارکتی با بانک ملی و یک پروژه مشارکتی نیز با بانک انصار در دست ساخت است، افزود: بانک های اقتصاد نوین، بانک سپه و بانک ملی در گیلان هر کدام یک پروژه مدرسه سازی به صورت مشارکتی افتتاح کرده اند.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به افتتاح یک مدرسه کانتینری از سوی بانک آینده حدود سه ماه گذشته در این استان خاطرنشان کرد: این مدرسه کانتینری برای اولین بار در کشور در این استان به بهره برداری رسید.

وی با بیان این مدرسه کانتینری سه کلاسه (جلال آل احمد) در مقطع ابتدایی با ۴۳ نفر ظرفیت در روستای میانده شهرستان تالش به بهره برداری رسید، تصریح کرد: در ابتدا که بانک آینده پیشنهاد ساخت این نوع از مدارس را مطرح کرد در کیفیت آن تردید داشتیم اما با کسب اطلاعاتی به این نتیجه رسیدیم که مدارس کانتینری علاوه بر ایستایی در کوتاهترین زمان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به این که در ساخت مدرسه کانتینری در روستای میان ده تالش از بهترین تجهیزات با بیشترین ایمنی استفاده شده، اضافه کرد: برای احداث این مدرسه کانتینری که مدیریت بانک آینده بر عهده گرفت، حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با بیان این که بانک آینده در دیگر نقاط کشور برای احداث مدارس کانتینری اقدام کرده، تصریح کرد: به نوسازی مدارس گیلان نیز از سوی این بانک قول داده شده که مدارس دیگری را به صورت کانتینری در این استان به بهره برداری برسانند.

وی اظهار داشت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان بر اساس ضوابط باید، احداث ساختمان ها و واحدهای جدید آموزشی را مد نظر داشته باشد اما در مواقعی ترجیح می دهد، مدارس کانتینری را به دلیل سرعت عمل در بهره بردای از این نوع مدارس با تمامی امکانات و فضایی ایمن را با مشارکت خیرین احداث کند.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در افزون بر پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.