تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1398 - 17:35
کد خبر : 51320

۱۵ طرح تامین و تقویت آب شرب روستایی گیلان افتتاح شد

۱۵ طرح تامین و تقویت آب شرب روستایی گیلان افتتاح شد

جارستان: در دهمین هفته از پویش #هرهفتهالفب_ایران و همزمان با سفر وزیر نیرو به گیلان ۱۵ طرح تامین و تقویت آب آشامیدنی روستایی این استان به‌طور تجمیعی در روستای کینچاه آستانه اشرفیه افتتاح و عملیات اجرایی آبرسانی به ۲۹ روستا آغاز شد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان

جارستان: در دهمین هفته از پویش #هرهفتهالفب_ایران و همزمان با سفر وزیر نیرو به گیلان ۱۵ طرح تامین و تقویت آب آشامیدنی روستایی این استان به‌طور تجمیعی در روستای کینچاه آستانه اشرفیه افتتاح و عملیات اجرایی آبرسانی به ۲۹ روستا آغاز شد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: طرح‌های افتتاح شده شامل فاز اول تامین آب شرب روستای ملکوت املش، آبرسانی به روستای کینچاه آستانه اشرفیه و ارتقای کیفیت و کمیّت آب آشامیدنی ۱۳ روستای شهرستان‌های رشت، رودبار، رودسر، آستارا، تالش و صومعه‌سرا است.
محب‌علی رنج ور، جمعیت بهره‌مند از این طرح‌ها را ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیش از ۶۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای آبرسانی به این روستاها هزینه شده است.
وی، مدت زمان اجرای این طرح ها را بین ۵ تا ۱۱ ماه ذکر کرد و گفت: برای آبرسانی به این روستاها ۳۴ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع اجرا، ۵ حلقه چاه حفر و تجهیز، ۳ دهنه چشمه بهسازی، ۴ باب مخزن، ۱۰ واحد ایستگاه پمپاژ و ۲ باب تصفیه‌خانه احداث شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان درخصوص آغاز عملیات اجرایی تامین آب شرب ۲۹ روستای این استان در قالب ۳ مجتمع آبرسانی گفت: آب آشامیدنی ۱۱ هزار نفر از جمعیت این روستاها در قالب مجتمع‌های آبرسانی “بهشت آباد” املش، “وزمه بیجار” تالش و “خان حیاطی” آستارا تامین خواهد شد.
رنج‌ور، اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث و بهره‌برداری از این مجتمع‌های آبرسانی را ۱۶۷ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای آبرسانی به این روستاها در قالب این سه مجتمع، پنج باب مخزن زمینی و هوایی، سه واحد ایستگاه پمپاژ و ۴۲ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع در مدت یک‌سال اجرا خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.