تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1398 - 10:55
کد خبر : 51302

اجرای طرح خودآموز بیسوادان در گیلان

اجرای طرح خودآموز بیسوادان در گیلان

جارستان: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: طرح خودآموز بیسوادان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از برنامه های اجرایی نهضت سوادآموزی است. سیروس محمدی روز یکشنبه با بیان اینکه در طرح خودآموز، شخص آموزش دهنده باید از خانواده فرد بیسواد و دارای حداقل مدرک پایه دوم متوسطه باشد، افزود : در اجرای

جارستان: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: طرح خودآموز بیسوادان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از برنامه های اجرایی نهضت سوادآموزی است.

سیروس محمدی روز یکشنبه با بیان اینکه در طرح خودآموز، شخص آموزش دهنده باید از خانواده فرد بیسواد و دارای حداقل مدرک پایه دوم متوسطه باشد، افزود : در اجرای طرح اگر آموزش دهنده بتواند فرد بیسواد خانواده خود را باسواد کند، هزینه بدون کسر مالیات و بیمه به مبلغ ۷۹۵ هزار و ۹۰۰ تومان به او پرداخت می شود.

وی یکی از برنامه های آموزش و پرورش را مهارت آموزی در کنار درس عنوان و اظهار داشت: در این برنامه تلاش شده تا دانش آموزان مهارت هایی را در کنار آموزش تئوری کسب کنند، در این راستا در مراکز یادگیری محلی برای سوادآموزان مهیا شده تا در کنار آموزش سواد، مهارت های دیگر را فرا گیرند.

وی خاطر نشان کرد : در مراکز یادگیری سوادآموزان در کنار آموزش سواد، انواع مهارت های زندگی مانند فرزند پروری، همسرداری، بهداشت و غیره و مهارت های شغلی مانند خیاطی، گلدوزی، منبت کاری، قالیبافی و …را به صورت رایگان آموزش می بینند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: در زمان حاضر شش مرکز یادگیری محلی در شهرستان های آستانه اشرفیه، تالش، فومن، صومعه سرا و دو مرکز در شهرستان رشت دایر است.

وی با اشاره به نقش سواد در کاهش آسیب های اجتماعی به تشریح اقدامات آموزش و پرورش گیلان در این باره پرداخت و یادآور شد:آموزش و پرورش با اداره کل زندان های گیلان همکاری سازنده ای دارد، در سال گذشته ششمین مرکز یادگیری محلی استان در ندامتگاه مرکزی لاکان رشت راه اندازی شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: مددجویان بی سواد و کم سواد این مرکز در کلاس های سوادآموزی در کنار مهارت آموزی شرکت می کنند، در سایر ندامتگاه های استان نیز این کلاس ها برای مددجویان دایر است.

گیلان جزء چهار استان برتر کشور در سوادآموزی است، بر اساس سرشماری سال ۹۵، حدود ۹۷ درصد از جمعیت ۴۹ – ۱۰ سال و بر اساس آمارهای سال ۹۷ حدود ۵ / ۹۷ درصد از این جمعیت باسواد هستند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.