تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1395 - 15:16
کد خبر : 513

معاون استاندار گیلان: صنعت گردشگری گیلان با مدیریت تالاب انزلی گسترش می‌یابد

معاون استاندار گیلان: صنعت گردشگری گیلان با مدیریت تالاب انزلی گسترش می‌یابد

جارستان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: صنعت گردشگری و بهبود کسب و کار ساکنان منطقه با اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در گیلان گسترش پیدا می‌کند. به گزارش فارس ، حجت شعبانپور در جریان بازدید از تالاب انزلی با اشاره به اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک در این تالاب اظهار کرد: زیرکمیته‌های مختلفی

جارستان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: صنعت گردشگری و بهبود کسب و کار ساکنان منطقه با اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در گیلان گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش فارس ، حجت شعبانپور در جریان بازدید از تالاب انزلی با اشاره به اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک در این تالاب اظهار کرد: زیرکمیته‌های مختلفی تحت نظر پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی تشکیل شده است.

وی تالاب انزلی را بزرگ‌ترین تالاب شمال کشور عنوان کرد و افزود: تالاب انزلی به عنوان یکی از زیست‌بوم‌های طبیعی مهم در دنیا شناخته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه حیات تالاب انزلی در گذشته در معرض خطر قرار گرفته است، تصریح کرد: از سال ۲۰۰۳ میلادی با تدبیر مسؤولان کشوری و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن مطالعه پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی آغاز شده است.

شعبانپور از اجرای فاز دوم اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی از سال ۲۰۱۴ میلادی خبر داد و اضافه کرد: با تکمیل پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی و بازگشت آن به شرایط مطلوب مردم ایران و دنیا از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی به آثار مثبت تعادل حوزه آبریز دریای کاسپین در مناطق نزدیک و مربوط به تالاب انزلی با اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک این تالاب اشاره کرد و گفت: گسترش صنعت گردشگری و بهبود کسب و کار ساکنان منطقه از مزایای اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به بهبود شاخص توسعه پایدار با اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در منطقه خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی پروژه مذکور امیدوارند بتوانند با پیشبرد برنامه‌ها طبق زمان‌بندی انجام شده تالاب را به شرایط ایده‌آل خود برگردانند.

شعبانپور به سال دوم اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی اشاره کرد و یادآور شد: زیرکمیته‌های پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی فعالیت‌های مختلفی در قالب فعالیت پایلوت مشترک در ۶ زمینه مربوطه را اجرایی کردند.

وی با بیان اینکه مطالعه پرندگان و پستانداران به عنوان بخشی از فعالیت‌های پایلوت مشترک پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی محسوب می‌شود، اظهار کرد: ۲۴۳ گونه پرنده در مطالعه پرندگان و پستانداران تالاب انزلی به ثبت رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به وجود ۴۵ درصد از گونه‌های پرندگان ایران در تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: ۱۱۲ گونه پرندگان آبزی و ۱۳۱ گونه خشکی‌زی هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.