تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1398 - 21:18
کد خبر : 51165

مشارکت ۲۵ پایگاه هلال‌‌ احمر در اجرای طرح امداد زمستانه استان گیلان

مشارکت ۲۵ پایگاه هلال‌‌ احمر در اجرای طرح امداد زمستانه استان گیلان

جارستان: طرح زمستانه جمعیت هلال‌احمر گیلان برای خدمات‌رسانی به مردم آغاز شده است و طبق گزارشات ارائه شده امسال ضمن استقرار ۲۵ پایگاه و پست موقت در شهرستان‌های مختلف، ۱۵۰ امدادگر نیز در اجرای آن مشارکت دارند. بر اساس اعلام جمعیت هلال‌احمر گیلان طرح زمستانه این نهاد همانند سال‌های گذشته با هدف ارائه خدمات لازم

جارستان: طرح زمستانه جمعیت هلال‌احمر گیلان برای خدمات‌رسانی به مردم آغاز شده است و طبق گزارشات ارائه شده امسال ضمن استقرار ۲۵ پایگاه و پست موقت در شهرستان‌های مختلف، ۱۵۰ امدادگر نیز در اجرای آن مشارکت دارند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال‌احمر گیلان طرح زمستانه این نهاد همانند سال‌های گذشته با هدف ارائه خدمات لازم امداد و نجات به مردم ضمن استقرار ۲۵ پایگاه و پست موقت و ۱۶ شعبه مستقر در سراسر استان آغاز شده است و در آن بیش از ۱۵۰ امدادگر و نجاتگر نیز مشارکت فعال دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران آمادگی این نهاد برای کمک به مردم در زمان بروز بحران‌های احتمالی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: تمامی امکانات، نیروها و تجهیزات جمعیت هلال‌احمر گیلان تجهیز و آماده شده‌اند تا در کنار سایر دستگاه‌ها نظیر پلیس راه، راهداری و اورژانس در اجرای طرح زمستانه شرکت کنند.

مهدی ولی‌پور وظیفه و رسالت جمعیت هلال‌احمر را اسکان اضطراری و امداد و نجات در زمان وقوع حوادث طبیعی و جوی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر یک مرکز امداد هوایی با یک فروند بالگرد در استان گیلان وجود دارد که از آن برای خدمات‌رسانی و امدادگری در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی استفاده می‌شود.

موافقت نمایندگان با تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان هلال احمر

اعزام ۴ تیم ارزیاب ‌زمینی و هوایی به سالند ‌‌/‌ هلال احمر دزفول آماده‌باش کامل شد

وی استفاده از ۱۰۰ خودروی امدادی در خلال اجرای طرح زمستانه جمعیت هلال‌احمر گیلان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: جمعیت هلال احمر استان گیلان در حال حاضر جزو ۱۰ پایگاه برتر در کشور محسوب می‌شود که علاوه بر سایر مزیت‌هایی که از آن بهره می‌برد دارای یک مرکز هوایی استاندارد است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان این استان را جزو ۵ استان حادثه‌خیز کشور معرفی کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت بسیار زیاد این موضوع و برای مقابله با بحران‌های احتمالی در استان ضمن حفظ آمادگی‌های لازم باید نسبت به افزایش امکانات و تجهیزات خدماتی اقدام کنیم تا مشکلی خاصی برای مردم ایجاد نشود.

ولی‌پور از آمادگی مرکز هماهنگی و کنترل عملیات جمعیت هلال‌احمر گیلان و دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه تلفنی ۱۱۲ سخن گفت و افزود: با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده یک تیم متشکل از سگ‌های تجسس برای استفاده در مواقع اضطراری نیز در طرح زمستانه جمعیت هلال احمر گیلان مشارکت دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر گیلان با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد استان، اقدامات مناسبی جهت توسعه آموزش‌ همگانی نظیر راه‌اندازی خانه هلال‌احمر انجام داده است عنوان کرد: اجرای برنامه توانمندسازی با کمک داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در مناطق کم‌برخوردار گیلان نیز از دیگر اقدامات این نهاد محسوب می‌شود.

ولی‌پور تسکین آلام بشری را از اهداف جمعیت هلال‌احمر دانست با بیان اینکه این امر در تلاش شبانه‌روزی و ایثارگرانه جمعیت هلال احمر استان گیلان به‌طور ویژه مشهود است ابراز داشت: جمعیت هلال‌احمر گیلان در تمامی ایام سال و در مواقع بروز حوادث در نقاط شهری، روستایی و صعب‌العبور ایثارگرانه به فعالیت می‌پردازد. /تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.