تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 آذر 1398 - 21:44
کد خبر : 51030

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی گیلان

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی گیلان

جارستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به این دانشگاه خارج از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رفع برخی از مشکلات این دانشگاه اختصاص داده شد. ارسلان سالاری روز پنجشنبه در مراسم هفته پژوهش در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات

جارستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به این دانشگاه خارج از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رفع برخی از مشکلات این دانشگاه اختصاص داده شد.

ارسلان سالاری روز پنجشنبه در مراسم هفته پژوهش در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در رشت با اشاره به بدهکاری ۶۷۰ میلیارد تومانی این دانشگاه اظهار داشت: این در حالی است که از زیرساخت های مناسب بهداشتی، پژوهشی، آموزشی و سایر حوزه ها برخوردار نیستیم.

وی با بیان این که در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات دارویی نیز در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با مشکلاتی مواجهیم افزود : به پزشکان غیر فولتایم از سال ۹۶، فولتایم بیش از ۱۲ ماه و غیره بدهکاریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اختصاص ۹۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی گیلان خارج از وزارت بهداشت، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی با این مبلغ بخشی از بدهی پرسنل شامل مطالبات سال ۹۷، کل کارانه، پرداخت مطالبات ۹۷ بیمارستان ها و غیره را به زودی پرداخت می کنیم و اختلاف ۱۲ ماه به هشت ماه کاهش می یابد.

وی در ادامه با بیان سایر مشکلات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان داشت: پراکندگی دانشکده ها در سطح رشت، استیجاری بودن دانشکده بهداشت، نداشتن فضای مناسب برای کتابخانه مرکزی، مرکز جامع آزمون، دانشکده پیراپزشکی، دانشکده بهداشت، دانشکده تغذیه و دانشکده توانبخشی از مشکلات در حوزه فضای فیزیکی دانشکده ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با اشاره به کمبود تجهیزات و فرسودگی تجهیزات آزمایشگاهی اضافه کرد: تقریبا در بسیاری از بیمارستان ها، دستگاه ها با سابقه بیش از ۱۵ و ۲۰ سال فعال هستند، در کشور افزون بر ۲۵۰ کلینیک ویژه راه اندازی شد اما در گیلان یک کلینیک ویژه افتتاح نکردیم.

وی با تشریح اقداماتی برای بهبود وضعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: قراردادی با هیات امنای صرفه جویی ارزی برای تحویل سی تی اسکن ، دستگاه ام آر آی و شتابدهنده خطی و سایر دستگاه های تصویربرداری انجام گرفته که در زمان حاضر سه دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان های رودبار، آستارا و لاهیجان تحویل گرفته شد.

سالاری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اهمیت و ضرورت پژوهش اضافه کرد: نوع و سطح فعالیت های پژوهشی یکی از شاخص های اصلی توسعه محسوب می شود و ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می رود، ضمن این که بدون انجام پژوهش امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود.

وی بیان داشت: سه گروه شامل سیاست گذاران، کاربران حرفه ای (یعنی سازمان های صنعتی و اجتماعی ) و کاربران نهایی (مردم) از تاثیرات اجتماعی پژوهش بهره می برند، خاطر نشان کرد: رسیدن به توسعه یافتگی و شناسایی مشکلات موجود هر کشوری نیاز به پژوهش های کاربردی و تاثیرگذار دارد.

گیلان دارای بیش از ۳۰ بیمارستان دولتی و خصوصی است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.