تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 - 14:25
کد خبر : 50901

ریاست بهزیستی شهرستان رشت بیماری آنفولانزا در مراکز تحت نظارت بهزیستی کنترل شد

ریاست بهزیستی شهرستان رشت بیماری آنفولانزا در مراکز تحت نظارت بهزیستی کنترل شد

جارستان: ریاست بهزیستی شهرستان رشت گفت : آموزشهای لازم در خصوص پیشگیری بیماری آنفولانزا و سیستم تشخیص و ارجاع به کلیه مراکز روزانه و شبانه روزی تحت نظارت ( شامل مهدهای کودک، مراکز توانبخشی، مراکز نگهداری امور اجتماعی و مراکز حوزه پیشگیری و …) داده شد است . ریاست اداره بهزیستی شهرستان رشت دکتر مانک

جارستان: ریاست بهزیستی شهرستان رشت گفت : آموزشهای لازم در خصوص پیشگیری بیماری آنفولانزا و سیستم تشخیص و ارجاع به کلیه مراکز روزانه و شبانه روزی تحت نظارت ( شامل مهدهای کودک، مراکز توانبخشی، مراکز نگهداری امور اجتماعی و مراکز حوزه پیشگیری و …) داده شد است .

ریاست اداره بهزیستی شهرستان رشت دکتر مانک ییلاق بیگی عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفولانزا در جامعه بالبطع مراکز تحت نظارت بهزیستی از این مهم فارق نبودند. بر همین اساس، بلافاصله بعد از اعلام رسمی شیوع بیماری آنفولانزا در کشور ستادی در این خصوص با حضور افراد متخصص و خبره تشکیل گردید که وظیفه نظارت، پیگیری و در صورت نیاز مداخله به هنگام را بر عهده داشتند. مرکز بهداشت شهرستان رشت به عنوان یکی از اعضای مٶثر ستاد همکاری مفیدی در این موضوع داشتند. فرآیند کار به این شکل طراحی گردید که در طی ۴۸ ساعت آموزشهای لازم در خصوص پیشگیری بیماری آنفولانزا و سیستم تشخیص و ارجاع به کلیه مراکز روزانه و شبانه روزی تحت نظارت ( شامل مهدهای کودک، مراکز توانبخشی، مراکز نگهداری امور اجتماعی و مراکز حوزه پیشگیری و …) داده شد و مقرر گردید که گزارش روزانه ابتلا به ستاد ارائه گردد. در صورت نیاز به مداخله پزشک عمومی و پزشک متخصص همکار در این برنامه به صورت آنلاین و شبانه روزی خدمات و مشاوره لازم را به مراکز و توانخواهان ارائه نمودند. در طی اجرای فرآیند مذکور تعداد ۱۰ نفر از توانخواهان مبتلا به آنفولانزا تشخیص داده شده و در مراکز درمانی و بیمارستانها بستری و درمان ایشان پیگیری شد. از آنجایی که توانخواهان تحت پوشش بهزیستی شامل افراد سالمند، بیماران روانی مزمن، کم توانان ذهنی، افراد مبتلا به بیماری اعتیاد، افراد مبتلا به برخی از بیماریهای مزمن و … که دارای ضعف سیستم ایمنی به دلیل وجود بیماریهای زمینه ایی می باشند احتمال آسیب جدی از بیماری آنفولانزا در آنان بیشتر است. با توجه به تمهیدات انجام شده تعداد افراد مبتلا به نسبت افراد تحت پوشش کمتر از نیم درصد بوده است. متٲسفانه دو نفر از توانخواهان تحت پوشش که دارای ضعف ایمنی پایین که متٲثر از بیماری زمینه ایی بوده اند علارغم تمهیدات انجام شده و اعزام به موقع آنها به بیمارستان تخصصی و انجام مراقبتها و درمانهای لازم فوت نمودند که اقدامات لازم پس از فوت از جمله اطلاع رسانی به خانواده و مسئولین بهداشتی صورت پذیرفت. امید است با پیشرفت جامعه پزشکی و کشف راههای درمانی و توانبخشی بالاتر شاهد ارتقای سطح زندگی و بهزیستی افراد دارای معلولیت در جامعه باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.