تاریخ انتشار : یکشنبه 24 آذر 1398 - 18:48
کد خبر : 50830

شخم زمستانه در مزارع برنج شهرستان رودسر گیلان

شخم زمستانه در مزارع برنج شهرستان رودسر گیلان

جارستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودسر از آغاز شخم زمستانه در شالیزارهای این شهرستان خبر داد. به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان رودسر به نقل از عبدالله غلامپور، نخستین شخم زمستانه از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و هچنان ادامه دارد. وی هدف از شخم زمستانه را بهره مندی از نزولات جوی و استفاده

جارستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودسر از آغاز شخم زمستانه در شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان رودسر به نقل از عبدالله غلامپور، نخستین شخم زمستانه از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و هچنان ادامه دارد.

وی هدف از شخم زمستانه را بهره مندی از نزولات جوی و استفاده بهینه از آب های سطحی برشمرد و خاطرنشان کرد: شخم زمستانه شالیزارها باعث افزایش حاصلخیزی خاک، صرفه جویی در میزان مصرف آب، کاهش جمعیت برخی از آفات از جمله ازبین رفتن پناهگاه زمستانی آفت کرم ساقه خوار برنج می شود.

وی از کشاورزان و شالیکاران خواست با استفاده از بارندگی های زمستانی نسبت به شخم اراضی شالیزاری استفاده کنند و آن را به پس از زمستان واگذار نکنند.

شهرستان رودسر که در ۷۰ کیلومتری رشت واقع شده دارای ۱۰هزار و ۷۰۰ هکتار زمین شالیزاری است که حدود ۱۵هزاربهره بردار در این زمینه فعالیت دارند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.