تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 - 17:22
کد خبر : 50648

طرح امداد زمستانی اورژانس ۱۱۵ در گیلان اجرا می شود

طرح امداد زمستانی اورژانس ۱۱۵ در گیلان اجرا می شود

جارستان: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز اجرای طرح امداد زمستانی اورژانس ۱۱۵ از بیستم آذر ماه سال جاری در گیلان، خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر پیمان اسدی- رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم

جارستان: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز اجرای طرح امداد زمستانی اورژانس ۱۱۵ از بیستم آذر ماه سال جاری در گیلان، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر پیمان اسدی- رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این خصوص اظهار داشت: طرح امداد زمستانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان با اعلام آماده باش به ۶۲ پایگاه شهری و جاده ای از بیستم آذر ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در تمام پایگاه های شهری و جاده ای استان در آماده باش کامل بوده و آماده ارایه خدمات به همشهریان و مسافران می باشد.

وی یاد آور شد: با آغاز این طرح ۴۷۰ تن از پرسنل فوریت های پزشکی گیلان به همراه یکصد و سی دستگاه آمبولانس، یک فروند هلیکوپتر اورژانس ، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس، آماده ارایه خدمات می باشند. همچنین، تمهیدات لازم طی فراخوانی توسط نیروهای خارج از شیفت به منظور مقابله با شرایط بحرانی مرتبط با برف و سرما نیز انجام شده است.

دکتر اسدی در ادامه با اشاره به تجهیز ات فنی آمبولانس های کمک دار موجود در مراکز ، گفت: در این خصوص آمبولانس های کمک دار مجهز به زنجیر چرخ، ضدیخ، وسایل گرمایشی شده و آماده انجام ماموریت در مناطق و پایگاه های کوهستانی می باشند.

رییس اورژانس ۱۱۵ گیلان انجام بازرسی ها و پایش های مستمر از پایگاه های اورژانس گیلان را در طرح امداد زمستانی از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: انجام این بازدیدها، به منظور بررسی میزان آمادگی لازم تمامی پایگاه های گیلان انجام می گیرد.

وی در پایان با اشاره به آمار امدادرسانی طرح زمستانی اورژانس گیلان در طی سال گذشته، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ تعداد نوزده هزارو ۴۸۴ نفر از خدمات مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بهره مند شدند، که از این تعداد پنج هزار و ۱۸۳ مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی و چهارده هزار و ۳۰۱ مورد غیر تصادفی بود./ص

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.