تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 آذر 1398 - 17:54
کد خبر : 50415

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- ژاپن مطرح کرد توسعه روابط اقتصادی، هدف سفر رئیس جمهور به توکیو

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- ژاپن مطرح کرد توسعه روابط اقتصادی، هدف سفر رئیس جمهور به توکیو

جارستان: رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-ژاپن با اشاره به سفر احتمالی رئیس جمهور به توکیو تاکید کرد که این سفر باید در راستای ارتقا روابط اقتصادی باشد. اسدالله عباسی اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به احتمال سفر رئیس جمهور کشورمان به توکیو، گفت: در شرایطی که همه دشمنان ایران

جارستان: رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-ژاپن با اشاره به سفر احتمالی رئیس جمهور به توکیو تاکید کرد که این سفر باید در راستای ارتقا روابط اقتصادی باشد.
اسدالله عباسی
اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به احتمال سفر رئیس جمهور کشورمان به توکیو، گفت: در شرایطی که همه دشمنان ایران در تلاش هستند دیپلماسی فعال ایران را مورد هجمه قرار دهند تا کاهش پیدا کند، گسترش روابط ایران با ژاپن و کشورهای توسعه یافته حائز اهمیت است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه سفرهای برون مرزی در سطح ریاست مجلس حائز اهمیت است، اظهار داشت: مسئولان کشور باید روابط خوبی با کشورهای توسعه یافته دنیا از جمله ژاپن برقرار کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار او با مقامات عالی رتبه کشور از جمله مقام معظم رهبری، بیان داشت: بعد از سفر شینزو آبه به ایران، ژاپنی ها به خصوص پارلمان این کشور انتظار دارند که در همین سطح سفری از ایران به توکیو صورت گیرد، به نظر می رسد سفر رئیس جمهور با همین دیدگاه مطرح است.

وی با اشاره به ابعاد سفر احتمالی رئیس جمهور به ژاپن، گفت: از آنجایی که در گذشته روابط اقتصادی و ژاپن عالی بود اما به دلیل تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا سطح روابط اقتصادی بین دو کشور کاهش و به حد صفر رسیده است، به نظر می رسد سفر رئیس جمهور به توکیو با هدف تقویت و ارتقای سطح روابط اقتصادی باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن با اشاره به بُعد سیاسی روابط بین دو کشور، بیان داشت: از آنجایی که کشور ژاپن به دلیل شرایط جغرافیایی تابع سیاست های آمریکا است، صرفا می توانیم روابط اقتصادی بین دو کشور را ارتقا داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کیودو یک رسانه ژاپنی از رایزنی تهران با توکیو برای سفر رئیس جمهوری ایران به ژاپن خبر داد.

این رسانه با مخابره این خبر به نقل از یک منبع آگاه از روابط ایران و ژاپن نوشت ایران امروز سه شنبه به توکیو درباره سفر حسن روحانی به ژاپن پیشنهاد داده است.

کیودو ادامه داد: ایران خواستار آن است که این سفر در نزدیک ترین زمان ممکن انجام شود اما ژاپن خواستار بررسی دقیق این سفر است.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن خرداد سال ۹۸ نخستین سفر مقام عالی این کشور به ایران پس از انقلاب اسلامی را رقم زد. “آبه” دراین سفر دو روزه که حامل پیام ترامپ به جمهوری اسلامی ایران بود با رئیس جمهور و مقام معظم رهبری دیدار کرد./

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.