تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آذر 1398 - 16:16
کد خبر : 50135

پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت روز جهانی ایدز

پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت روز جهانی ایدز

جارستان: گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت روز جهانی ایدز(۱۰ آذر) پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:  اول دسامبر (برابر ۱۰ آذر) روز جهانی ایدز نامگذاری شده است.  هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود.

جارستان: گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت روز جهانی ایدز(۱۰ آذر) پیامی صادر کرد.
متن پیام به شرح زیر است:
 اول دسامبر (برابر ۱۰ آذر) روز جهانی ایدز نامگذاری شده است.  هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. شعار امسال نیز ” همه ما در یک کشتی نشسته ایم” به این روز اختصاص داده شده است.
هدف عمده از این کار این است که به عموم مردم یادآوری شود که ویروس ایدز در کمین سلامت انسان ها بوده و همه باید در زمینه مقابله با این بیماری و جلوگیری از گسترش آن، تلاش کنند.
پیشگیری از بیماری ایدز(HIV) ، یکی از استراتژی های برنامه کشوری محسوب می شود. در این راستا تعیین یک مقطع زمانی خاص در سال، جهت برجسته سازی موضوع و حساس نمودن سیاست گزاران، مسوولان و آحاد جامعه به موضوع ایدز و همراه کردن آنان در پیشگیری از این بیماری ضروری است.
مقوله ایدز یک موضوع صرفا بهداشتی نیست و دارای ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و… است.
در این راستا علاوه بر سیاستگزاری های متولیان حوزه سلامت، مشارکت همه دستگاههای اجرایی برای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش در جهت پیشگیری گسترش این بیماری می تواند مثمر ثمر باشد.
دکتر ارسلان سالاری
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.