تاریخ انتشار : جمعه 8 آذر 1398 - 18:43
کد خبر : 50051

معاون وزیر ورزش و جوانان: سه هزار خانه ورزش در روستاهای کشور بهره‌برداری می‌شود

معاون وزیر ورزش و جوانان: سه هزار خانه ورزش در روستاهای کشور بهره‌برداری می‌شود

جارستان: معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: سه هزار خانه ورزش روستایی با هدف ترویج تربیت‌بدنی در روستاهای کشور، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و روستانشینان از ظرفیت‌های ورزشی ارزشمندی برخوردار هستند. عبدالحمید احمدی روز جمعه در حاشیه همایش پیاده روی خانوادگی در آستارا اظهار کرد: ۴۹ درصد جمعیت کشور

جارستان: معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: سه هزار خانه ورزش روستایی با هدف ترویج تربیت‌بدنی در روستاهای کشور، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و روستانشینان از ظرفیت‌های ورزشی ارزشمندی برخوردار هستند.

عبدالحمید احمدی روز جمعه در حاشیه همایش پیاده روی خانوادگی در آستارا اظهار کرد: ۴۹ درصد جمعیت کشور فعالیت ورزشی انجام نمی دهند و برای افزایش ۵۱ درصد مشارکت کننده در برنامه های ورزشی به ۷۵ درصد، برنامه ریزی و تلاش می کنیم.
وی ادامه داد: تجهیز روستاها به امکانات ورزشی علاوه بر بهبود سلامت جامعه و ترویج بازی های بومی و محلی، در کشف و شکوفایی استعدادهای نو موثر است.
وی بیان کرد: مسابقات جام خوشه چین با مشارکت یک و نیم میلیون روستایی در استان های مختلف در حال برگزاری است و در دهه فجر امسال، مرحله ملی آن برگزار خواهد شد.
احمدی گفت: در مسابقات جام خوشه چین علاوه بر بازی های بومی و محلی، در رشته های فوتبال، والیبال و دو و میدانی نیز ورزشکاران حضور دارند و همکاری دستگاه های اجرایی قابل تقدیر است.
معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: امسال نیز طرح تابستان با ورزش، به منظور ترویج رشته های مختلف ورزشی در ۴۰۰ شهر کشور با مشارکت حدود ۱۳ میلیون نفر برگزار شد.
وی ادامه داد: باید همراه با ورزش قهرمانی به ورزش همگانی در کشور اهمیت داده شود و در این راستا به توجه رسانه ها، نخبگان جامعه، مدارس و دانشگاه ها نیاز است.
همایش پیاده روی عمومی در آستارا صبح امروز جمعه با شرکت اقشار مختلف مردم، گردشگران و مسئولان برگزار و از برنامه صبح و نشاط شبکه سوم سیما به صورت مستقیم پخش شد.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در آن ساماندهی شده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.