تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 آذر 1398 - 22:44
کد خبر : 50022

نماینده ولی فقیه در گیلان: دستگاه قضایی پناهگاه امنی برای مردم است

نماینده ولی فقیه در گیلان: دستگاه قضایی پناهگاه امنی برای مردم است

جارستان: نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : مردم دستگاه قضایی را محلی امن و پناه برای خود می دانند و این امر کار قضات را دشوار و نیازمند دقت بسیار می کند. آیت الله رسول فلاحتی  غروب چهارشنبه در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به جایگاه و اهمیت دستگاه

جارستان: نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : مردم دستگاه قضایی را محلی امن و پناه برای خود می دانند و این امر کار قضات را دشوار و نیازمند دقت بسیار می کند.

آیت الله رسول فلاحتی  غروب چهارشنبه در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به جایگاه و اهمیت دستگاه قضا اظهار کرد : امر قضا از امور پیچیده مانند طب است.
وی ادامه داد : همانطور که طب از ظرفیت خود در عرصه جسمی برای انسان تعالی و سلامت ایجاد می کند، در امر قضا نیز دنیای انسان ممکن است ویران شود یا سامان پیدا کند.
آیت الله فلاحتی بیان کرد : قاضی باید خود را در مسیر نگه دارد و منحرف نشود؛  ضمن اینکه دیگران را در مسیر هدایت کند که کاری دشوار است.
وی با تاکید براینکه قضاوت هدف نیست، گفت : تربیت انسان نخستین موضوع در امر قضاوت محسوب می شود،  بنابراین تربیت در قضاوت سخت است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، پیچیدگی امور در قضاوت را سبب فرسوده شدن قاضی دانست و خاطرنشان کرد: قاضی با خدای خود عهد می کند تا قضاوت عادلانه داشته باشد اما در روند امور ممکن است حق باطل شود یا باطل حق شود.
وی قضاوت در جامعه اسلامی را  بر مبنای قوانین اسلامی دشوار عنوان و تصریح کرد: وجود پرونده های بسیار در دستگاه قضا تهدید و ظرفیت است، از آن جهت تهدید است که در گذشته سامان بخشی مناسبی انجام نشده اما اینکه مردم دستگاه قضا را پناهگاه خود می دانند، ظرفیت است.
رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این مراسم گفت: امروز مواجه با ترک فعل هایی هستیم که موجب خسارت زیادی بر مردم شده است.
حجت الاسلام حمزه خلیلی افزود : اگر فردی مسئولیت داشته اشد و چنین ترک فعل هایی داشته باشد، چون به بیت المال خسارت وارد شده، مدعی العموم به عنوان نماینده مردم حق را طلب می کند.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان در این جلسه نیز خواستار امنیت روانی برای بهبود کسب و کار و سرمایه گذاری در استان توسط دستگاه قضایی شد.
ذبیح الله نیکفر همچنین خواستار دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده های  شهروندان شد.
 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان هم در این جلسه گفت : بسیاری از نارضایتی ها ناشی  از کم کاری هاست .
سید مهدی فلاح میری افزود : برای رفع  برخی موانع تولید و اشتغال اهتمام کرده و کمک کنیم ضمن آنکه مخلان امنیت و معترضان به انفال در استان  نیزبدانندبدون اغماض با آنها برخورد می شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.