تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1398 - 23:13
کد خبر : 49959

تا کنون ۱۰ درصد مرکبات گیلان برداشت شده است

تا کنون ۱۰ درصد مرکبات گیلان برداشت شده است

جارستان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اختصاص بیش از ۱۱هزار و  ۱۴۰ هکتار از باغ های استان به مرکبات گفت: تا کنون ۱۰ درصد از مرکبات گیلان برداشت شده است. علی درجانی روز سه شنبه اظهار داشت: بالغ بر ۱۱هزار و  ۱۴۰ هکتار از اراضی استان به باغ مرکبات اختصاص دارد و

جارستان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اختصاص بیش از ۱۱هزار و  ۱۴۰ هکتار از باغ های استان به مرکبات گفت: تا کنون ۱۰ درصد از مرکبات گیلان برداشت شده است.

علی درجانی روز سه شنبه اظهار داشت: بالغ بر ۱۱هزار و  ۱۴۰ هکتار از اراضی استان به باغ مرکبات اختصاص دارد و شهرستان های رودسر، لنگرود و املش از شهرستانهای اصلی تولیدکننده مرکبات گیلان هستند.
وی با اشاره به برداشت ۱۰ درصد از مرکبات گیلان تاکنون پیش بینی کرد که امسال ۱۷۵ هزار تن مرکبات از باغ های استان برداشت شود .
درجانی با اشاره به اینکه مرکبات گیلان از کیفیت مطلوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مرکبات استان علاوه بر بازارهای محلی و استانی به استان های همجوار نیز فرستاده می شود.
وی  با بیان اینکه مرکبات گیلان برای تامین ذخیره میوه شب عید نیز انبار می شود، تصریح کرد: ۹۰درصد مرکبات استان،  پرتقال و مابقی  محصولاتی همچون نارنگی، گریپ فروت، لیمو است.
وی  پایان آذرماه را زمان نهایی برداشت مرکبات در گیلان  عنوان و  تصریح کرد: میزان افزایش یا کاهش مرکبات استان  پس از برداشت نهایی اعلام می شود.
وی با اشاره به اینکه گیلان پنجمین استان تولیدکننده مرکبات است، خاطرنشان کرد: فرآوری مرکبات می تواند ارزش افزوده بیشتری را نصیب بهره برداران این محصول کند و هم اکنون در رودسر دو واحد فراوری وجود دارد.
گیلان ۲۶هزار نفر باغدار مرکبات دارد و  پنجمین استان تولید کننده این محصول در کشور است .
بیشترین باغ های مرکبات گیلان در شهرستان های رودسر ، املش و لنگرود هستند و پرتقال ، نارنگی ، لیمو، نارنج و بالنگ از مهمترین مرکبات تولیدی باغداران  استان است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.