تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1398 - 23:08
کد خبر : 49956

مدیرعامل:منطقه آزاد انزلی باید خانه امن سرمایه گذاران شود

مدیرعامل:منطقه آزاد انزلی باید خانه امن سرمایه گذاران شود

جارستان: رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: باید منطقه آزاد انزلی به خانه امن سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی تبدیل شود. محمدولی روزبهان روز سه شنبه در مراسم معارفه اش بعنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آازاد انزلی اظهار کرد:کشور با مشکلات خاصی مواجه است که با هدایت های داهیانه رهبری تاکنون توانسته

جارستان: رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: باید منطقه آزاد انزلی به خانه امن سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی تبدیل شود.
محمدولی روزبهان روز سه شنبه در مراسم معارفه اش بعنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آازاد انزلی اظهار کرد:کشور با مشکلات خاصی مواجه است که با هدایت های داهیانه رهبری تاکنون توانسته است از گردنه های مختلفی که می توانست کشور را به فروپاشی بکشاند عبور کند.
وی با بیان اینکه مناطق آزاد در شرایط خاص اقتصادی می توانند کمک حال اوضاع کنونی کشور باشند افزود: باید منطقه آزاد انزلی را به خانه امن سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی تبدیل کنیم و فعالان اقتصادی باید احساس کنند وارد مجموعه ای شده اند که در آن زمینه های مناسب برای تحرک و سرمایه گذاری وجود دارد .
روز بهان با تاکید بر این که منطقه آزاد انزلی باید به  الگویی برای سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور تبدیل شود خاطرنشان کرد: معتقدم اقدامات اساسی و بنیادی انجام شده ولی باید به منطقه آزاد انزلی به عنوان جایگاه ملی و عامل تحول در اقتصاد کشور نگاه شود.
وی با اشاره به اینکه در خصوص تجارت بین الملل  باید شرایط قبل و بعد از دولت یازدهم را مقایسه کرد تاکید کرد: باید قدرت اقتصادی مان در خزر را تقویت کنیم و با تکمیل و افزایش زیرساخت های لازم شرایط را تغییر داده و تحول را به وجود آورد .
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: اگر بتوانیم بخش زیادی از کالایی را که در گذشته از دریا عبور می کرد و به اروپا می رسید با استفاده از حمل و نقل ترکیبی جذب کنیم ، بُرد اقتصادی را برای کشور به ارمغان آورده ایم .
*مجتمع بندری کاسپین هویت منطقه آزاد انزلی است
رییس هیأت مدیره و مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید براینکه مجتمع بندری کاسپین هویت منطقه آزاد انزلی است گفت: مهمترین زیرساخت برای هر گونه فعالیت ترانزیتی در سطح بین الملل از طریق این مجتمع بندری قابل تحقق است.
رضا مسرور روز سه شنبه در مراسم تودیع و تکریم خود  با حضور مدیران کشوری و استانی در مرکز همایش ها و نمایشگاه های این منطقه ، فلسفه وجودی مناطق آزاد را کسب درآمد ارزی برای کشورها عنوان کرد و درآمد حاصل از ترانزیت را یکی از محورهای کسب و کار در مناطق آزاد برشمرد و نتیجه گرفت که روند رو به رشد ترانزیت کالا در مجتمع بندری کاسپین نوید ثروت آفرینی برای استان گیلان و ایران خواهد بود.
وی با بیان اینکه کسب چنین موفقیت در شاخص های مختلف زیرساختی، اقتصادی و ترانزیتی نتیجه کارهای شبانه روزی ظرف شش سال گذشته بود، اضافه کرد: کریدور جدید تجاری که میان دو کشور ایران و چین ایجاد شده و تاکنون ۳۵ فروند کشتی کالاهای مورد نیاز را واردات و ۵ کشتی نیز محموله صادراتی در آن ترانزیت شده، به عنوان مسیری ارزان تر و کوتاه تر نسبت به مسیر موجود برای کشورهای بسیار حائز اهمیت خواهد بود و دیگر تحریم پذیر نیست و در عین حال در خصوص فعال سازی کریدور شمال-جنوب نیز اقدامات زیادی با طرفین روس و هندی صورت گرفته و ظرف یکی دو ماه آینده نخستین محموله ترانزیتی به صورت آزمایشی از هندوستان به مقصد روسیه دراین مسیر تردد خواهد نمود.
وی منطقه آزاد انزلی را منطقه بسیار استراتژیکی در معادلات منطقه ای و فرامنطقه ای قلمداد کرد که در این میان فرصت همکاری با اوراسیا باید از سوی آن جدی گرفته شود، به حدی که مدل فعالیتی این منطقه باید در چارچوب همکاری با اوراسیا شکل گیرد.
عضو هیئت مدیره شستا با بیان اینکه همکاری میان شرکت های عضو تأمین اجتماعی با مناطق آزاد و به ویژه منطقه آزاد انزلی را افزایش خواهد داد، خواستار الگوبرداری از طرح های زیرساختی همچون اسکله مارینا منطقه در سطح استان شده و افزود: با توجه به سابقه کاری و نگاه علمی، یقین دارم مسیر طی شده با قدرت بیشتری از سوی دکتر روزبهان ادامه خواهد یافت و همه ما باید در مسیر تحقق اهداف ترسیم شده در حکم ایشان، همراه باشیم و در این میان اتصال منطقه به شبکه راه آهن سراسری و اسکله رو رو از اهیمت بیشتری برخوردار است.
وی به تجزیه و تحلیل دوران ابتدایی قبول مسئولیت خود در منطقه آزاد انزلی پرداخته و با اشاره به اینکه علی رغم تلاش های صورت گرفته، عقب ماندگی های تا پیش از سال ۹۲ باید جبران می شد، و نخستین و مهمترین راهکار نیل به این مقصود همسو نمودن تمامی نیروهای درون و برون سازمانی از طریق هم افزایی به منظور رسیدن به اهداف چشم انداز منطقه بود، اظهار داشت: در نتیجه نگاه ما به منطقه آزاد انزلی، به عنوان یک بنگاه اقتصادی شکل گرفته و براساس آن نیز عمل شد، و یکی از نشانه های این عملکرد اینکه ۷۱ درصد سود انباشته منطقه آزاد انزلی طی دوران فعالیت خود که معادل ۳۰۰ میلیارد تومان می باشد، ظرف شش سال اخیر به دست آمد و این مهم جز با مدیریت بر درآمدها و هزینه ها قابل احصاء نبود.
مسرور با قدردانی از حسن اعتماد رییس جمهور، معاونین و وزرای هیأت دولت و دبیران شورایعالی نسبت به وی در انتصاب به عنوان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در سال ۹۲ از همکاری استانداران و مدیران استان ظرف شش ساله گذشته تقدیر و خاطرنشان کرد: از همراهی مردم خوب منطقه، استان و همکاران باید تشکر نمود و از فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران که بسیاری از موفقیت ها حاصل همراهی آنها بود.
*** رونق اقتصادی منطقه آزاد انزلی در سال های گذشته چشمگیر است
در ادامه این مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در شش سال گذشته چشمگیر است اظهار کرد: بسیاری از مشکلات و رکود اقتصادی و اجتماعی منطقه آزاد با تدابیر مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی رفع و بیش از هزار و ۷۰۰ غرفه تجاری در این منطقه به بهره برداری رسید .
مجید فاتحی با اشاره به فعالسازی پروژه های راکد در منطقه آزاد انزلی از سال ۹۲ تاکنون افزود: احداث موج شکن شرقی و غربی مجتمع بندری کاسپین ، احداث تقاطع غیر هم سطح شهید نامجو، احداث ۵ پست اسکله بندر کاسپین و به بهره برداری رسیدن دو پست اسکله آن با حضور رییس جمهوری از جمله این فعالیت ها است.
وی ادامه داد: تملک اراضی برای بازگشایی مسیر به مجتمع بندری و بستر سازی برای راه آهن دو کیلومتری ، ایجاد زیر ساختهای گردشگری، احداث بزرگترین مرکز تفریحات دریایی کشور ، اسکله مارینا ، مرکز همایش ها ، مجموعه ورزشهای ساحلی با برگزاری بیش از ۱۴۰ برنامه ورزشی برای جذب توریست ورزشی از دیگر اقدامات انجام شده بود.
فاتحی خاطر نشان کرد: احداث پردیس صنایع دستی برای بهبود فضای کسب و کار که به زودی به بهره برداری می رسد ، ایجاد مرکز شکوفایی و نوآوری دانش بنیان برای توسعه کاریابی استارت آپی با فعال سازی بیش از ۱۱۰ شرکت دانش بنیان در این منطقه از دیگر اقدامات انجام شده در ۶ سال گذشته است.
وی با اشاره به رشد ۳۲۷ درصدی سرمایه گذاری داخلی در سازمان منطقه آزاد انزلی یادآور شد: سال ۹۲ رقم سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی دو هزار و ۳۵۸ میلیون دلار بود که این رقم در پایان سال ۹۷ به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال رسید .
فاتحی با اشاره به رشد ۱۴۱ درصدی صادرات در شش سال گذشته تاکید کرد : در سال ۹۲ رقم صادرات منطقه آزاد انزلی ۲۶۵ میلیون دلار بود که در پایان سال گذشته این رقم به  ۶۴۰ میلیون دلار رسید .
معاون فرهنگی و اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به جذب هفت هزار گردشگر در سال گذشته افزود: علاوه بر آسفالت ۵۴ کیلومتر راه روستایی ، بیش از ۳۶ سامانه درون سازمانی برای خدمات رسانی حداکثری در دولت الکترونیک در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است.
در مراسمی با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور محمدولی روزبهان به عنوان رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی منصوب و از تلاش های رضا مسرور مدیر عامل سابق این سازمان تقدیر شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.