تاریخ انتشار : جمعه 24 آبان 1398 - 18:20
کد خبر : 49865

انتقال قلب نوجوان ۱۶ ساله رشتی به تهران برای پیوند

انتقال قلب نوجوان ۱۶ ساله رشتی به تهران برای پیوند

جارستان: قلب نوجوان ۱۶ساله دچار مرگ مغزی، امروز ( جمعه) از طریق اورژانس هوایی برای پیوند از رشت به تهران منتقل شد. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان روز جمعه در این باره بیان داشت: با هماهنگی های انجام شده توسط اورژانس هوایی کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه

جارستان: قلب نوجوان ۱۶ساله دچار مرگ مغزی، امروز ( جمعه) از طریق اورژانس هوایی برای پیوند از رشت به تهران منتقل شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان روز جمعه در این باره بیان داشت: با هماهنگی های انجام شده توسط اورژانس هوایی کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تیم مربوطه صبح امروز از تهران با حضور در بیمارستان رازی رشت برای جداکردن قلب این نوجوان ۱۶ ساله دچار مرگ مغزی با رضایت خانواده اش اقدام کردند.
پیمان اسدی با بیان این که در این عملیات اورژانس گیلان با اعزام دو دستگاه آمبولانس و دو دستگاه خودروی عملیاتی اورژانس ۱۱۵ حضور داشت، اظهار کرد: تیم جراحان از بیمارستان رازی رشت پس از جداسازی قلب این نوجوان از طریق اورژانس ۱۱۵ گیلان به فرودگاه رشت منتقل و با پرواز جت به تهران اعزام شدند، ضمن این که با هماهنگی های لازم تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی عزیمت کردند.
وی اظهار داشت: قلب این نوجوان برای پیوند به کودک پنج ساله به بیمارستان شهید رجایی تهران منتقل شده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با بیان این که دو کلیه و کبد این نوجوان دچار مرگ مغزی اهل خشکبیجار نیز با رضایت خانواده اش اهدا شد، خاطر نشان کرد: دو کلیه این نوجوان برای پیوند به زنی ۴۹ و مردی ۵۰ ساله و کبد او نیز برای پیوند به زنی ۵۸ ساله اهدا شده است.
اعلام رضایت برای اهدای اعضاء از سال ۱۳۸۷ در گیلان انجام شد؛ باربد چمن زیبای ، کودک چهارساله اولین اهدا کننده عضو در این استان است که با رضایت خانواده کلیه اش به مردی ۴۲ ساله پیوند زده شد.
هر فرد مرگ مغزی در صورتی که خانواده اش خیلی زود برای اهداء عضو رضایت دهد، می تواند جان هشت تا ۵۳ نفر را نجات دهد، بر اساس آمارها، هر ۱۰ دقیقه یک نفر به فهرست انتظار برای پیوند عضو اضافه می شود، هر دو ساعت یک نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می دهد.
کلیه ها، قلب ، کبد، پانکراس، روده، ریه ها، استخوان، مغز استخوان و برخی بافت های بدن از جمله پوست و قرنیه چشم ، تاندون، غضروف و دریچه قلب از پیوندهای متداول است.
قانون پیوند اعضاء ، فروردین ۱۳۷۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، بر اساس این قانون اعضای بیماران فوت شده یا بیمارانی که مرگز مغزی آنها آشکار و مسلم شده را می توان به شرط وصیت بیمار یا موافقت ولی دم برای پیوند به بیمارانی که ادامه حیاتشان به پیوند عضو بستگی دارد، استفاده کرد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.