تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آبان 1398 - 20:40
کد خبر : 49720

انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود تشکیل جلسه داد

انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود تشکیل جلسه داد

جارستان: به منظور هماهنگی بیشتر برگزاری برنامه های هفته کتاب؛ ⭕انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود تشکیل جلسه داد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود از آغاز طرح ابتکاری “شهر می خواند” با کمک و همکاری دستگاه های مختلف فرهنگی، نهادها و ان جی او های فعال

جارستان: به منظور هماهنگی بیشتر برگزاری برنامه های هفته کتاب؛ ⭕انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود تشکیل جلسه داد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود از آغاز طرح ابتکاری “شهر می خواند” با کمک و همکاری دستگاه های مختلف فرهنگی، نهادها و ان جی او های فعال در حوزه کتاب در۴شهرستان گیلان خبرداد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخاهه های عمومی استان گیلان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود امروز۴شنبه(۲۲ آبان) به ریاست سیروس شفقی، فرماندار این شهرستان و با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، فاطمه اسماعیل پور، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود، شهرداران، اعضای شورای اسلامی لنگرود، اعضای انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، مسئولین کتابخانه ها و اصحاب رسانه در فرمانداری لنگرود برگزار شد.

⭕کرمی: اجرای طرح کوله کتاب برای هدیه حال خوش خواندن به کودکان مناطق ییلاقی گیلان
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ابتدای این نشست تقارن هفته وحدت و کتاب و کتابخوانی را فرصت مناسبی جهت ارتقای شاخص‌های فرهنگی در این حوزه دانست و با بیان اینکه جلسه انجمن کتابخانه‌ها اتاق فکری برای ارتقای شاخص‌های عرصه کتاب و کتابخوانی است، اظهار داشت: شهرستان لنگرود از لحاظ منابع موجود در کتابخانه‌ها رتبه ۱۲، گردش کتاب رتبه ۹ و پشتیبانی برای اعضا رتبه پنجم استان را بین ۱۶ شهرستان استان به خود اختصاص داده است که در زمینه شاخص‌های اصلی و زیربنایی نیز نیازمند برنامه‌ریزی و هم افزایی بیشتری از سوی مسئولین این شهرستان است.
پریسا کرمی احداث کتابخانه در میان بافت جمعیتی و دسترسی آسان مخاطبان به کتاب را دو عامل ارتقاء شاخص‌های کتابخوانی عنوان و خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی با توجه به ماهیت فرهنگی خود بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی خود را در مناطق فاقد کتابخانه نیز انجام می دهد تا فرصت مطالعه برای همگان ایجاد شود.
کرمی با بیان اینکه بخش مستقل کودک در همه کتابخانه‌های عمومی استان به‌منظور انتقال حال خوش کتاب خواندن به کودکان دایر است بیان کرد: امروز مجموعه کتابخانه های عمومی حتی در صورت فقدان کتابخانه در مناطق ییلاقی گیلان با راه اندازی طرح «کوله‌های کتاب» که شامل۱۵ کوله و با۹۰ عنوان کتاب است حال خوش خواندن را به کودکان روستاها و مناطق ییلاقی و مناطق عشایری هدیه می دهند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین در پایان صحبت های خود از آغاز طرح ابتکاری “شهر می خواند” با کمک و همکاری دستگاه های مختلف فرهنگی، نهادها و ان جی او های فعال در حوزه کتاب همزمان با آغاز بیست و هفتمین دوره هفته کتاب در۴شهرستان گیلان خبرداد.

⭕شفقی: اختصاص ۱۰میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل کتابخانه شلمان، چاف و چمخاله
«سیروس شفقی» نیز در این جلسه ابزار توسعه فرهنگ را کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: ریشه و صبغه مردم شهرستان لنگرود با فرهنگ عجین شده است و رتبه پنجم شهرستان لنگرود در زمینه گردش کتاب در استان نشان از علاقمندی مردم این منطقه به کتاب و کتابخوانی است.
فرماندار شهرستان لنگرود یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را گسترش فرهنگ مطالعه عنوان و تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش آگاهی‌های عمومی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.
وی با تاکید اینکه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان در راستای توسعه فضای مطالعه استفاده شود، افزود: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای احداث کتابخانه‌های شلمان، چاف و چمخاله اعتباری بالغ بر۱۰میلیارد ریال در نظر گرفته شده است تا سرانه فضای مطالعه شهرستان افزایش یابد.
فرماندار لنگرود جمع‌بندی فعالیت‌های فرهنگی شهرستان، شاخص کتابخانه‌های عمومی و به‌روزرسانی منابع موجود در کتابخانه‌ها تاکید کرد.
⭕اسماعیل پور: ارتقای درجه کتابخانه عمومی لنگرود
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش از وضعیت کتابخانه های عمومی لنگرود با بیان اینکه تاکنون پنج جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سال جاری با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد، گفت: مصوبات فرهنگی انجمن کتابخانه‌ها در سال گذشته اجرا و در حوزه ساخت و ساز و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیز تصمیمات متعددی گرفته شد.
فاطمه اسماعیل پور با تاکید بر به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرستان، افزود: توسعه فضای فیزیکی کتابخانه آیت الله شمس و احداث کتابخانه در محدوده شهر چاف و چمخاله و.. از جمله ضروریات شهرستان لنگرود در عرصه کتاب و کتابخوانی است.
وی همچنین از ارتقاء درجه کتابخانه عمومی آیت الله شمس گیلانی لنگرود با توجه به رشد شاخص های مختلف کتابخانه ای خبرداد و گفت: در صورت هم افزایی بیشتر مسئولین شهرستان، اصحاب رسانه و فعالین فرهنگی لنگرود، این شهرستان قابلیت رشد در همه شاخص های مطالعه و رسیدن به صدر جایگاه استانی را داد.
اسماعیل پور در پایان از اجرای بیش از ۲۵ برنامه فرهنگی ویژه همزمان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: همه این برنامه های فرهنگی برای رساندن پیام حال خوش خواندن به عمومی مردم کتاب دوست لنگرود برگزار می شود.
گفتنی است در ادامه این نشست ضمن بیان دیدگاه های اعضای حاضر در جلسه، در خصوص برنامه های فرهنگی ویژه بیست و هفتمین دوره هفته کتاب با شعار”حال خوش خواندن” بحث و تبادل نظر شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.