تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آبان 1398 - 11:33
کد خبر : 48589

رانش در کوهستان ها بر اثر شدت باران عادی است

رانش در کوهستان ها بر اثر شدت باران عادی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: رانش بر اثر شدت باران در کوهستان هایی که جنس خاکشان از رس است یک امر عادی محسوب می‌شود. جارستان_ رضا اسلامی، با بیان اینکه گیلان جزء استان های کوهستانی است، اظهار کرد: جنس خاک در کوه ها از رس است و با اشباع خاک با آب، طبیعی است که رانش به

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: رانش بر اثر شدت باران در کوهستان هایی که جنس خاکشان از رس است یک امر عادی محسوب می‌شود.

جارستان_ رضا اسلامی، با بیان اینکه گیلان جزء استان های کوهستانی است، اظهار کرد: جنس خاک در کوه ها از رس است و با اشباع خاک با آب، طبیعی است که رانش به وقوع بپیوندد.

وی تصریح کرد: رانش بر اثر شدت باران در کوهستان هایی از جنس خاک رس یک امر عادی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ادامه داد: پیش بینی می شود با توجه به حجم بارش باران در استان که از شدت چند هفته پیش برخودار نیست خطر وقوع سیل در گیلان وجود نداشته باشد.

اسلامی در پایان از اعلام آمادگی مدیریت بحران و دستگاه های امدادی برای جلوگیری و مقابله با هرگونه شرایط بحرانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد سامانه ناپایدار جوی طی چند روز آینده در نواحی شمالی و شمال غرب کشور از جمله گیلان فعال است و به تناوب بارندگی، وزش باد و رعد و برق پیش بینی می شود.

همچنین براساس نقشه های هواشناسی آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، رانش و لغزش زمین دور از انتظار نیست لذا از شهروندان درخواست شده از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند. /ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.