تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مهر 1398 - 12:15
کد خبر : 48425

لزوم ورود دیپلماسی ایران برای اتمام درگیری ها بین ترکیه و کردهای سوریه

لزوم ورود دیپلماسی ایران برای اتمام درگیری ها بین ترکیه و کردهای سوریه

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در قضیه داعش به سوریه کمک کردیم بر اساس درخواست سوریه از ایران بود ولی بعید به نظر می رسد که ایران در حمله ترکیه به کردهای سوری دخالت نظامی کند. جارستان_ مهرداد بائوج لاهوتی :با اشاره به آتش بس ۵ روزه ترکیه و کردنشین های

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در قضیه داعش به سوریه کمک کردیم بر اساس درخواست سوریه از ایران بود ولی بعید به نظر می رسد که ایران در حمله ترکیه به کردهای سوری دخالت نظامی کند.

جارستان_ مهرداد بائوج لاهوتی :با اشاره به آتش بس ۵ روزه ترکیه و کردنشین های سوری، با تاکید بر اینکه حرکت ترکیه در شمال سوریه بسیار زشت بوده و تبعات بین المللی نیز خواهد داشت افزود: این قضیه و درگیری ها هر چه سریعتر باید حل شده و به اتمام برسد.
وی ادامه داد: آمریکا با حمایت نکردن از کردهای سوریه آنها را تنها گذاشت. البته باید دید که موضوعات پشت پرده این درگیری ها و عدم حمایت آمریکا از کردهای سوریه چیست!

لزوم ورود دیپلماسی ایران برای اتمام درگیری ها 
وی به قدرت دیپلماسی ایران در عرصه بین المللی اشاره کرد و افزود: وزارت امورخارجه ایران باید وارد عمل شده و با  مدیریت ماجرا، این قضیه را ختم کند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا این درگیری ها منافعی هم برای ایران دارد یا نه؟ تصریح کرد: تصمیمات مقامات جمهوری اسلامی ایران  همیشه بر اساس منطق بوده است، قبول داریم که عملکرد ترکیه علیه کردهای سوریه قابل قبول نیست و در صحن مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا بیانیه‌ای صادر کرده و رفتار ترکیه را علیرغم اینکه روابط خوبی با این کشور داریم را تایید نکرده و آن را ناپسند می دانیم.

لاهوتی عنوان کرد: ما بر اساس قانون اساسی مقابل هر ظلم و ستمی ایستادگی کرده و به مظلومان کمک می کنیم ولی این به معنای دخالت نیست. در مجامع بین المللی و حقوقی، ما عمل ترکیه را تایید نمی کنیم و این حرکت ما می تواند کمکی برای سوریه باشد.

کمک نظامی ایران به سوریه بعید است

اینکه ما وارد بحث های نظامی شده و بخواهیم به سوریه کمک کنیم مطرح نیست، اگر در قضیه داعش به سوریه کمک کردیم بر اساس درخواست کمک سوریه از ایران بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: اینکه ما وارد بحث های نظامی شده و بخواهیم به سوریه کمک کنیم مطرح نیست، اگر در قضیه داعش به سوریه کمک کردیم بر اساس درخواست کمک سوریه از ایران بود. بر اساس حقوق و قواعد بین المللی اگر کشوری از ما کمک بخواهد، کمک خواهیم کرد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در پاسخ به اینکه اگر در این قضیه سوریه که با کردها ائتلاف کرده از ایران کمک بخواهد جواب ایران چه خواهد بود؟ گفت: بعید به نظر می رسد که ایران در این قضیه دخالت نظامی کند و تاکیدمان بر این است که اقدام ترکیه ناپسند است و از طریق دیپلماسی باید حل شود./خانه ملت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.