تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 - 18:41
کد خبر : 48034

۱۸ هزار میلیارد ریال در صنعت گردشگری گیلان سرمایه گذاری شد

۱۸ هزار میلیارد ریال در صنعت گردشگری گیلان سرمایه گذاری شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت : با توجه به پیگیری های امور سرمایه گذاری ۳۰۰ طرح جدید با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال در این استان در دست اجرا است. جارستان_ شهرود امیرانتخابی: از میان این طرح های  جدید ۳۶ طرح هتل،۱۶ مجتمع گردشگری،۱۱  هتل آپارتمان، ۱۲۶

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت : با توجه به پیگیری های امور سرمایه گذاری ۳۰۰ طرح جدید با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال در این استان در دست اجرا است.

جارستان_ شهرود امیرانتخابی: از میان این طرح های  جدید ۳۶ طرح هتل،۱۶ مجتمع گردشگری،۱۱  هتل آپارتمان، ۱۲۶ طرح بوم گردی، ۳۴ واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی و ۵۳ طرح مهمانپذیر هستند که با اجرای این طرح ها برای چهارهزار و ۲۰۰نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی با اشاره به پرداخت  تسهیلات  از طریق  سامانه کارا  به عنوان بخش  اشتغال روستایی افزود: با توجه به ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی در سال ۹۷ و شش ماهه نخست امسال  در سامانه کارا  تعداد  چهارهزار و ۲۵۸ طرح در معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری  اداره کل میراث فرهنگی استان و ادارات شهرستانی بررسی و در نتیجه دو هزارو ۷۳۲ طرح گردشگری ، بوم گردی و صنایع دستی در کمیته های مختلف فنی استان با برگزاری جلسات متعدد  ، مصوب  و  به بانک های عامل معرفی شدند که موجب اشتغال  جدید در مناطق  روستایی گیلان می شوند .

وی خاطرنشان کرد:  از تعداد طرح های معرفی شده یک هزار و  300 طرح گردشگری ، بوم گردی و صنایع دستی  هستند که به مرحله پرداخت رسیده اند.

وی تصریح کرد: در استان گیلان  ۱۰۵ هتل ، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی ، یک اسکله مسافربری و دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان وجود دارند./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.