تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 - 13:51
کد خبر : 48004

ایجاد کتابخانه عمومی ویژه نابینایان در گیلان

ایجاد کتابخانه عمومی ویژه نابینایان در گیلان

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از پیگیری اختصاص مکان مناسبی برای ایجاد کتابخانه عمومی تخصصی گویا و بریل در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال فضای مناسبی برای انتقال کتابخانه عمومی ویژه نابیانایان هستیم. جارستان_ پریسا کرمی در مراسم تجلیل از کتابخوانان برتر تنها کتابخانه عمومی گویا و بریل استان گیلان که به مناسبت

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از پیگیری اختصاص مکان مناسبی برای ایجاد کتابخانه عمومی تخصصی گویا و بریل در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال فضای مناسبی برای انتقال کتابخانه عمومی ویژه نابیانایان هستیم.

جارستان_ پریسا کرمی در مراسم تجلیل از کتابخوانان برتر تنها کتابخانه عمومی گویا و بریل استان گیلان که به مناسبت روز جهانی عصای سفید برگزار شد، ضمن تاکید بر حل مشکلات زیرساختی کتابخانه ها جهت راه اندازی بخش ویژه گویا و بریل، اظهار کرد: خوشبختانه کتابخانه گویا و بریل خاتم الانبیاء(ص) رشت از امکانات خوبی برخوردار است.

وی راه اندازی طرح «پیک دانش» برای نخستین بار در کشور با همکاری کتابخانه عمومی گویا و بریل رشت و سازمان بهزیستی استان را اقدامی ارزشمند در رفع نیازهای مطالعاتی مددجویان و نابینایان استان برشمرد و گفت: در راستای این طرح کتاب های مورد نیاز افراد به مناطق مختلف پست می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان اضافه کرد: این اقدام بسیار خوب تاکنون نیازهای بسیاری از افراد به ویژه معمولان را که توان و فرصت مراجعه به کتابخانه را نداشته اند برآورده کرده است.

کرمی پیگیری اختصاص مکان مناسبی برای ایجاد کتابخانه عمومی تخصصی گویا و بریل در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال فضای مناسبی برای انتقال کتابخانه عمومی ویژه نابیانایان هستیم.

وی ادامه داد: در این خصوص با مسئولین مختلفی رایزنی کردیم و تاکنون به نتیجه مناسبی دست نیافتیم، اما امیدواریم با کمک و مساعدت خیرین، مسئولین استانی و شهرداری فضای مطلوبتری برای عزیزان نابینا در استان فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه استان گیلان در مجموع ۸۲ کتابخانه نهادی و حدود ۷۰ هزار عضو کتابخانه دارد، تصریح کرد: ۲۰۰ نفر عضو تنها کتابخانه گویا و بریل استان گیلان هستند./ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.