تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مهر 1398 - 13:30
کد خبر : 47883

رسیدگی به پرونده های قضایی اعتبارات پسماند بدون ملاحظه انجام می شود

رسیدگی به پرونده های قضایی اعتبارات پسماند بدون ملاحظه انجام می شود

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه مدیران سازمان هایی که اعتباراتی در خصوص حل معضل پسماند دریافت کردند و آن را در محل دیگری هزینه کرده باشند مجازات خواهند شد افزود: رسیدگی به پرونده های قضایی تشکیل شده در حوزه اعتبارات پسماند بدون ملاحظه و با قاطعیت انجام خواهد شد. حجت الاسلام و المسلمین خلیلی

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه مدیران سازمان هایی که اعتباراتی در خصوص حل معضل پسماند دریافت کردند و آن را در محل دیگری هزینه کرده باشند مجازات خواهند شد افزود: رسیدگی به پرونده های قضایی تشکیل شده در حوزه اعتبارات پسماند بدون ملاحظه و با قاطعیت انجام خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم که با موضوع ارائه راهکارهای اجرایی مدیریت پسماندهای خانگی، صنعتی و بیمارستانی در استان برگزار شد، با اشاره به اینکه پسماند مهمترین معضل گیلان است، اظهار کرد: مسئولان باید درک و بینشی صحیح در خصوص آسیب های بهداشتی و اجتماعی ناشی از انباشت زباله در گیلان داشته باشند و ابعاد مختلف آن را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه آلودگی های ناشی از پسماند منحصر به منطقه سراوان نیست تصریح کرد: معضل زباله در استان گیلان دامنه وسیعی دارد و زوایای مختلفی از زندگی مردم را در بر گرفته است.

این مقام ارشد قضایی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با قصور و اهمال نهادها و مسئولانی که با کم کاری و بی توجهی در حوزه پسماند، طی سالیان اخیر خسارات قابل توجهی به مردم وارد نموده اند با قاطعیت و جدیت برخورد خواهد کرد.

وی از بازرسی کل استان خواست تا علاوه بر ارائه گزارشی از عملکرد سازمان های متولی، تمامی اعتبارات تخصیص داده شده به سازمان ها در رفع معضل پسماند و همچنین محل هزینه آن را به دستگاه قضایی اعلام کنند.

خلیلی با تاکید بر اینکه مدیران سازمان هایی که اعتباراتی در خصوص حل معضل پسماند دریافت کردند و آن را در محل دیگری هزینه کرده باشند مجازات خواهند شد افزود: رسیدگی به پرونده های قضایی تشکیل شده در حوزه اعتبارات پسماند بدون ملاحظه و با قاطعیت انجام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین با اعلام حمایت از اقدامات جدید شهرداری رشت در پیگیری و پیشبرد عملیات عمرانی زباله سوز سراوان، گفت: لازم است اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در این حوزه به اطلاع عموم رسانده شود.

خلیلی با الزام شهرداری رشت به ارائه برنامه عملیاتی احداث زباله سوز سراوان به دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در قالب شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم استان بر برنامه اعلامی از سوی شهرداری رشت نظارتی مستمر خواهد داشت./ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.