تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مهر 1398 - 22:14
کد خبر : 47795

همایش استاندارد و خانواده در آستارا برگزار شد

همایش استاندارد و خانواده در آستارا برگزار شد

همایش استاندارد و خانواده با هدف ترویج فرهنگ و مفاهیم استاندارد کالاها در کانون خانواده‌ها، با شرکت بانوان شاغل در اداره‌های آستارا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد. جارستان_ مسئول امور بانوان فرمانداری آستارا روز یکشنبه در این همایش گفت: ترویج فرهنگ استاندارد در خانواده و جامعه، در چارچوب حقوق شهروندی و برای افزایش ایمنی است.

همایش استاندارد و خانواده با هدف ترویج فرهنگ و مفاهیم استاندارد کالاها در کانون خانواده‌ها، با شرکت بانوان شاغل در اداره‌های آستارا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

جارستان_ مسئول امور بانوان فرمانداری آستارا روز یکشنبه در این همایش گفت: ترویج فرهنگ استاندارد در خانواده و جامعه، در چارچوب حقوق شهروندی و برای افزایش ایمنی است.

لطیفه پورمند اضافه کرد: با توجه واردات و صادرات کالا در آستارا، توجه به استاندارد در این شهرستان برای ترویج فرهنگ آن و ایمنی بیشتر، ضروری است و  فرمانداری آمادگی اجرای برنامه های ترویج فرهنگ استاندارد را دارد.

سپیده ساسانیان کارشناس اداره استاندارد آستارا هم گفت: خانواده ها به اصول استاندارد توجه کنند و با فرا رسیدن فصل سرما، بخاری های گازسوز به سنسورهای حرارتی و کاهش اکسیژن مجهز شوند، تا به طور خودکار با کاهش کمتر از ۱۸ درصد اکسیژن هوا یا در صورت انسداد دودکش، خاموش شوند. 

وی اظهار کرد: بخاری های گازسوز باید علامت استاندارد ملی ایران، دودکش و کلاهکی به شکل حرف انگلیسی H داشته باشند و دودکش مشترک برای دو یا چند بخاری گازسوز و روشن بودن آن در فضای بسته، خطرناک است. 

وی ادامه داد: باید از شیلنگ های لاستیکی استاندارد جهت انتقال گاز به وسایل گرمایشی استفاده و برای هر بخاری، یک شیر مصرف گاز در نظر گرفته شود و شعله آن آبی و پایدار باشد. 

۱۶ تا ۲۲ مهرماه هفته استاندارد است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است. /ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.