تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 مهر 1398 - 12:10
کد خبر : 47471

سمن های غیرفعال از گردونه حمایتی وزارت ورزش خارج می شوند

سمن های غیرفعال از گردونه حمایتی وزارت ورزش خارج می شوند

مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیتهای داوطلبانه جوانان وزارت ورزش گفت: سمن های غیرفعال و همچنین سمن هایی که نتوانند جایگاه خوبی را در ارزیابی کسب کنند، از گردونه حمایتی وزارت ورزش خارج می شوند. جارستان_ سجاد سالک: با توجه به اینکه برای وزارت ورزش مقوله کیفیت بسیار حائز اهمیت است ، سمن ها مورد ارزیابی قرار خواهند

مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیتهای داوطلبانه جوانان وزارت ورزش گفت: سمن های غیرفعال و همچنین سمن هایی که نتوانند جایگاه خوبی را در ارزیابی کسب کنند، از گردونه حمایتی وزارت ورزش خارج می شوند.

جارستان_ سجاد سالک: با توجه به اینکه برای وزارت ورزش مقوله کیفیت بسیار حائز اهمیت است ، سمن ها مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و این امر نیز در کشور آغاز شده است.

وی افزود: تشکلها و سازمان های مردم نهاد یکی از شاخص های توسعه یافتگی در دنیا بشمار می روند و تلاش ما این است که با افزایش این تشکلها ، میزان مشارکت اجتماعی را افزایش دهیم البته یکی از شاخص های مهم ما سطح کیفی این تشکلها می باشد.

وی که برای حضور در دوره توانمند سازی کارآفرینی و مهارت های کسب و کار ویژه معاونان ادارات کل ورزش و جوانان استان های کشور در رشت حضور یافته ، ادامه داد: رتبه بندی و اعتبارسنجی سمن ها را از ابتدای امسال شروع کردیم و در دور دوم رتبه بندی که پس از اربعین انجام می شود، سمن های  استان های گیلان و اردبیل مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: هم اینک بیش از دو هزار و ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در کشور تاسیس یافته که بیش از ۲۰ هزار عضو فعال در این سازمان ها به صورت رسمی فعالیت دارند که به طور حتم افرادی که در این سمن ها حضور دارند بیش از این رقم است و این تعداد ثبت شده، تعداد رسمی ها هستند.

دبیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیتهای داوطلبانه جوانان وزارت ورزش به انتخابات این تشکها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پس از حدود شش ماه برنامه ریزی به مقطع برگزاری دومین دوره انتخابات مجامع سمن ها رسیدیم که این انتخابات امروز( پنجشنبه) با انجام انتخاب مجامع سمن های گیلان در رشت آغاز می شود.

سالک یادآور شد: البته این تشکلها یکی از مهمترین جلوه های کار گروهی ، فعالیت های مدنی و تمرین دموکراسی در میان جوانان محسوب می شود و در انتخابات مجامع نیز هز جوانی با هر جنسیت و دین و مذهبی می تواند حضور یابد و حق رای دادن دارد.

وی تصریح کرد: این انتخابات در یک بازه ۴۵ روزه در ۳۱ استان انجام می شود که در نهایت پس از اتمام انتخابات ، با برگزیدگان کارهای زیادی داریم و به طور حتم کارگروه های زیادی را با منتخبین مجامع برگزار می کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های دواطلبانه بیان کرد: به طور حتم مشکلات اقتصادی بر فعالیت داوطلبانه تاثیر می گذارد اما با تقویت روحیه مسئولیت پذیری و ترویج مشارکت های اجتماعی می توانیم این بخش را تقویت کنیم و مشکلات جامعه نیز  توسط مردم و جوانان پیگیری شود.

 دوره توانمند سازی کارآفرینی و مهارت های کسب و کار ویژه معاونان ادارات کل ورزش و جوانان استان های کشور که از روز سه شنبه در رشت آغاز شده ، امروز با انتخابات مجامع سمن های گیلان به کار خود پایان می دهد.

در این دوره علاوه بر حضور سجاد سالک مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش، محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش، اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش، محمود محدث مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش، امیرحسین آل اسحاق مدیرکل طرح های ملی و فراگیر وزارت ورزش حضور دارند./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.