تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مهر 1398 - 19:21
کد خبر : 47414

همایش گیلان در گستره عصر قاجار در دانشگاه گیلان برگزار شد

همایش گیلان در گستره عصر قاجار در دانشگاه گیلان برگزار شد

جارستان : همایش ملی گیلان در گستره عصر قاجار امروز (چهارشنبه) در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد. این همایش از سوی پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان، با حمایت انجمن ایرانی تاریخ و بنیاد ایران شناسی شعبه گیلان و دانشگاه فرهنگیان و با حضور اساتید، پژوهشگران و گیلان پژوهان برگزار شد. رئیس دانشگاه گیلان  بیان داشت:

جارستان : همایش ملی گیلان در گستره عصر قاجار امروز (چهارشنبه) در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

این همایش از سوی پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان، با حمایت انجمن ایرانی تاریخ و بنیاد ایران شناسی شعبه گیلان و دانشگاه فرهنگیان و با حضور اساتید، پژوهشگران و گیلان پژوهان برگزار شد.

رئیس دانشگاه گیلان  بیان داشت: یکصد و ۳۰ چکیده مقاله و ۸۰ مقاله کامل به دبیرخانه همایش گیلان در گستره عصر قاجار ارائه شده که پس از داوری یکصد و ۱۲ چکیده و ۶۳ مقاله برای ارائه در این همایش انتخاب شده است. 

احمد رضی اظهار داشت: اوضاع اجتماعی و سیاسی، گیلان و روابط بین المللی ایران، اقتصاد، معماری گیلان، مدرنیته و گیلان، مطبوعات و جنبش ها از محورهای این همایش است.

وی یکی از مهمترین انگیزه های برگزاری این همایش را نقش گیلانیان و سرزمین گیلان بر تحولات فکری، اجتماعی و اقتصادی ایرانِ در عصر قاجار عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه گیلان برای این دوره نقش دروازه اروپا را بر عهده داشت، بررسی تحولات گیلانِ عصر قاجار می تواند برخی از زوایای پیدا و پنهان جامعه آن عصر را برای نسل حال و آینده مورد تحلیل و واکاوی قرار دهد.

در حاشیه برگزاری این همایش، نمایشگاه تمبر و اسناد تجار گیلان در عصر قاجار که نشان دهنده اهمیت تجارت و رونق در گیلان دوره قاجار است، دایر شد.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند؛ این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است. دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.ایرنا/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.