تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مهر 1398 - 14:16
کد خبر : 47379

رویکرد آموزش‌های جهاددانشگاهی توجه به پژوهش و نیاز بازار کار است

رویکرد آموزش‌های جهاددانشگاهی توجه به پژوهش و نیاز بازار کار است

معاون آموزشی جهاددانشگاهی گفت: تمرکز و رویکرد آموزش‌های جهاددانشگاهی در توجه به آموزش توام با پژوهش، توجه به آموزش‌های توانمندسازی و مکمل، مبتنی بر نیاز بازار کار است. جارستان_ محمدصادق بیجندی در حاشیه گردهمایی معاونان آموزشی جهاددانشگاهی ، با اشاره به اهداف و برنامه‌های این گردهمایی اظهار کرد: چهل و ششمین گردهمایی معاونان آموزشی به

معاون آموزشی جهاددانشگاهی گفت: تمرکز و رویکرد آموزش‌های جهاددانشگاهی در توجه به آموزش توام با پژوهش، توجه به آموزش‌های توانمندسازی و مکمل، مبتنی بر نیاز بازار کار است.

جارستان_ محمدصادق بیجندی در حاشیه گردهمایی معاونان آموزشی جهاددانشگاهی ، با اشاره به اهداف و برنامه‌های این گردهمایی اظهار کرد: چهل و ششمین گردهمایی معاونان آموزشی به منظور هماهنگی، همفکری، بیان تجربیات موفق در فرآیندهای اجرایی و عملیاتی طرح‌های ملی به میزبانی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در حال برگزاری است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی افزود: حوزه آموزش جهاددانشگاهی به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های آموزش کشور افتخار دارد در راستای اهداف و برنامه‌های توسعه کشور خدمات متنوع آموزشی به عموم مردم به ویژه دانشجویان، دانش آموختگان و کارکنان مجموعه‌های دولتی و غیردولتی در گستره کشور ارائه کند.

بیجندی در خصوص تعداد مراکز آموزشی و موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی، گفت: در حال حاضر جهاددانشگاهی دارای دو دانشگاه و ۶ مدرسه آموزش عالی در زیرمجموعه نظام غیردولتی آموزش عالی و همچنین ۴۰ مرکز علمی کاربردی تحت زیرمجموعه نظام آموزش عالی علمی کاربردی است.

وی در پاسخ به این سوال که آموزش‌های جهاددانشگاهی با دیگر آموزش‌ها چه تمایزی دارد؟ تصریح کرد: تمرکز و رویکرد آموزش‌های جهاددانشگاهی در توجه به آموزش توام با پژوهش، توجه به آموزش‌های توانمندسازی و مکمل، مبتنی بر نیاز بازار کار است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم نتایج تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده از گذشته تا حال را در قالب یک مدل ویژه کارآمد در آموزش عالی کشور ارائه کنیم؛ در این مدل توجه به بازارکار و دانش‌آموخته ماهر و توانمند به منظور کارآفرینی و اشتغال هدفمند در کانون توجه است.

بیجندی گفت: در حال حاضر جهاددانشگاهی به منظور تحقق وظایف و ماموریت‌های محوله در اساسنامه مبنی بر پل بین جامعه، دانشگاه و صنعت دارای ۱۶۲ مرکز آموزش مهارتی و تخصصی در ۳۱ استان کشور می‌باشد.

وی ادامه داد: بر اساس جمع بندی آموزش‌های ارائه شده در سال ۹۷، تعداد فراگیران مرکز آموزشی مهارتی و تخصصی بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

گفتنی است؛ چهل و ششمین گردهمایی معاونان آموزشی جهاددانشگاهی با حضور حدود ۱۰۰ نفر از معاونان آموزشی سازمان‌های استانی، واحدها، پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی از ۱۶ لغایت ۱۸ مهرماه به میزبانی سازمان جهاددانشگاهی گیلان در مجموعه رفاهی سفیدکنار بندرانزلی در حال برگزاری است./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.