تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 - 16:42
کد خبر : 47264

ظریف مطرح کرد: شرط ایران برای مذاکره با عربستان/ آماده همکاری با همسایگان برای تامین امنیت منطقه هستیم

ظریف مطرح کرد: شرط ایران برای مذاکره با عربستان/ آماده همکاری با همسایگان برای تامین امنیت منطقه هستیم

وزیر امور خارجه گفت: در شرایطی که سعودی‌ها علاقمند به مذاکره با ایران شدند اگر مسائل منطقه را پای میز مذاکره و نه با کُشتن مردم دنبال کنند، جمهوری اسلامی را هم قطعا همراه با خود خواهند داشت. جارستان_ محمدجواد ظریف در واکنش به درخواست محمدبن‌سلمان ولیعهد سعودی از عراق و پاکستان برای برای میانجی‌گری

وزیر امور خارجه گفت: در شرایطی که سعودی‌ها علاقمند به مذاکره با ایران شدند اگر مسائل منطقه را پای میز مذاکره و نه با کُشتن مردم دنبال کنند، جمهوری اسلامی را هم قطعا همراه با خود خواهند داشت.

جارستان_ محمدجواد ظریف در واکنش به درخواست محمدبن‌سلمان ولیعهد سعودی از عراق و پاکستان برای برای میانجی‌گری با ایران، گفت: وزارت امور خارجه همواره آماده همکاری با همسایگان خود برای امنیت منطقه است، این موضع را به طور رسمی نیز اعلام کردیم.
وی افزود: آقای رئیس جمهور در همین راستا طرح «ائتلاف امید» و «صلح هرمز» را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد.
وزیر امور خارجه، تاکید کرد: در شرایط و وضعیتی که سعودی‌ها علاقمند به مذاکره با ایران شدند اگر مسائل منطقه را پای میز مذاکره و نه با کُشتن مردم دنبال کنند، جمهوری اسلامی را هم قطعا همراه با خود خواهند داشت.
بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز مقامات عراقی و پاکستانی در هفته‌های اخیر و پس از حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان گفته‌اند که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از سران عراق و پاکستان خواسته است تا با همتایان ایرانی خود درباره تنش‌زدایی گفت‌وگو کنند. / تیک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.