تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مهر 1398 - 19:47
کد خبر : 47128

نشست روسای مناطق ۳۴ گانه ی آموزش و پروش با حضور وزیر

نشست روسای مناطق ۳۴ گانه ی آموزش و پروش با حضور وزیر

عمده ترین معضلات، چالش‌ها، فرصت‌ها و توانمندی‌های نظام آموزشی گیلان باحضور وزیر آموزش در بندر انزلی بررسی شد. جارستان_ وزیر آموزش و پرورش در جمع روسای مناطق ۳۴ گانه ی آموزش و پروش استان با اشاره به محدودیت های موجود در روند ارتقاء کیفی تعلیم و تربیت در مدارس و وجود توانمندی های بالقوه در

عمده ترین معضلات، چالش‌ها، فرصت‌ها و توانمندی‌های نظام آموزشی گیلان باحضور وزیر آموزش در بندر انزلی بررسی شد.

جارستان_ وزیر آموزش و پرورش در جمع روسای مناطق ۳۴ گانه ی آموزش و پروش استان با اشاره به محدودیت های موجود در روند ارتقاء کیفی تعلیم و تربیت در مدارس و وجود توانمندی های بالقوه در این حوزه تصریح کرد: درحال حاضر تلاش برای برون رفت از محدودیت های موجود در قالب تهیه و تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوام دارد و امید می رود بسیاری از مشکلات حوزه ی تعلیم و تربیت در ابعاد سخت افزاری در سال‌های پیش رو برطرف شود.
محسن پورمیرزایی با اشاره به اهداف فلسفی نظام آموزشی کشور و نقش تعلیم و تربیت در تحقق توسعه ی پایدار، بر ضرورت تجهیز روزافزون دست اندرکاران آموزشی و تربیتی به سلاح علم و دانش تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از برنامه ریزی برای تقویت اقتصاد مدارس خبر داد و گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا مدارس کشور توانمندی های بالقوه ی خود را در راستای اقتصاد محوری عینیت بخشند.
ارسلان زارع استاندار گیلان نیز در این نشست بر ضرورت بکارگیری فناوری های نوین برای بهبود فضاهای آموزشی و تقویت نشاط درمحیط مدارس تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش نهادی استراتژیک و بنیادی در روند تحقق توسعه همه جانبه کشور است که به تعلیم و تربیت منابع انسانی همت گماشته و افق های کارآمدی و بهره وری را در اداره ی امور کشور ترسیم می نماید.
نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم گزارشی از عمده ترین محدودیت‌ها و ظرفیت‌های آموزشی، پرورشی، اداری و رفاهی مناطق ۳۴ گانه ی استان ارائه کرد و ارتقاء آموزش و تربیت در مدارس را مستلزم توجه جدی بدین امر دانست.
در پایان این نشست هریک از روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان عمده ترین دغدغه های جامعه ی فرهنگی استان را در قالب لزوم توجه بیشتر به معیشت و رفاه فرهنگیان، تجهیز و نوسازی امکانات آموزشی مدارس، و جذب نیروی انسانی کارآمد بیان کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.