تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 - 12:36
کد خبر : 46768

تأثیر حمل‌ونقل ریلی در رشد اقتصادی و کاهش آلایندگی

تأثیر حمل‌ونقل ریلی در رشد اقتصادی و کاهش آلایندگی

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن شمال ۲ گفت: مصرف سوخت حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده ای یک هفتم است که این مهم می تواند در رشد اقتصادی، کاهش تصادفات جاده ای و آلاینده های زیست محیطی نقش مهمی ایفا کند. جارستان_ غلامحسین ولدی در نشستی با کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن شمال ۲ گفت: مصرف سوخت حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده ای یک هفتم است که این مهم می تواند در رشد اقتصادی، کاهش تصادفات جاده ای و آلاینده های زیست محیطی نقش مهمی ایفا کند.

جارستان_ غلامحسین ولدی در نشستی با کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس با بیان این مطلب، به استقبال خوب مردم از قطارهای مسافری این اداره کل اشاره و اضافه کرد: قطار مسافری رشت به تهران همه روزه و قطار رشت به مشهد به صورت یک روز در میان، به صورت رفت و برگشت در مسیرهای مذکور تردد می کنند.

وی ضریب اشغال بیش از ۱۰۰ درصدی قطارهای مسافری راه آهن شمال ۲ را نشان از تقاضای مردم دانست و تصریح کرد: تقاضای زیاد باعث افزایش کیفی و کمی خدمات و امکانات می شود.

سرپرست اداره کل راه آهن شمال ۲ خاطرنشان کرد: در نظر داریم با بازاریابی درست و شناخت کافی، امکان افزایش تعداد قطارهای مسافری را فراهم کنیم ضمن آنکه با اتمام پروژه راه آهن رشت به آستارا و رشت به انزلی و به تبع آن تکمیل کریدور شمال – جنوب، تاثیرگذاری راه آهن در حوزه حمل و نقل و ترانزیت افزایش می یابد.

کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: حمل و نقل ریلی یکی از ضروریات استان گیلان به ویژه شهرستان رشت است و پیگیری های راه آهن موجب افزایش سرعت روند پیشرفت پروژه های زیربنایی در زمینه حمل نقل ریلی می شود.

وی افزود: نمایندگان استان گیلان در این زمینه همگام و همراه مجموعه راه آهن خواهند بود و امیدوارم روند پیشرفت پروژه های زیربنایی حوزه حمل و نقل سرعت بگیرد.

کوچکی نژاد با تصریح اینکه منابع اعتباری خوبی در حوزه ریلی تعیین شده ، تاکید کرد: ترافیک شدید معابر شهری رشت یکی از مشکلات و معضلات این شهر است.

به گزارش ایرنا نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد. 
راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است. یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت – قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است. / ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.