تاریخ انتشار : جمعه 12 مهر 1398 - 23:37
کد خبر : 46721

آشنایی با اعضای هیات نظارت بر انتخابات مجلس در گیلان+گرایشات سیاسی

آشنایی با اعضای هیات نظارت بر انتخابات مجلس در گیلان+گرایشات سیاسی

جارستان:هفته گذشته ترکیب هیات نظارت بر انتخابات مجلس آتی در گیلان از سوی شورای نگهبان مشخص شد تا با حضور برخی چهره های تکراری زمینه قانونی برگزاری این انتخابات بیش از پیش فراهم شود.جارستان به منظور آگاهی شهروندان گیلانی به معرفی این افراد و تحلیل رفتاری هریک از ایشان در محدوده اطلاعات موجود میپردازد: حجت

جارستان:هفته گذشته ترکیب هیات نظارت بر انتخابات مجلس آتی در گیلان از سوی شورای نگهبان مشخص شد تا با حضور برخی چهره های تکراری زمینه قانونی برگزاری این انتخابات بیش از پیش فراهم شود.جارستان به منظور آگاهی شهروندان گیلانی به معرفی این افراد و تحلیل رفتاری هریک از ایشان در محدوده اطلاعات موجود میپردازد:
حجت الاسلام مجتبی اشجری: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان که در سال ۹۴ از سوی آیت الله جنتی به عنوان مدیر نمونه کشوری این نهاد نیزانتخاب شده بود.
اشجری برای پنجمین دوره متوالی به عضویت این هیات در گیلان برگزیده شده است. او پس از عزیمت حسن کربلایی از شورای نگهبان، در چنددوره اخیر، رییس این هیات در گیلان محسوب میشود.
در محافل سیاسی از اشجری به عنوان یک چهره نزدیک به اصولگرایان نام میبرند.بدون تردید وی محور برگزاری همایشها و راهپیمایی های مناسبتی در گیلان محسوب میشود که نقطه اوج آن برگزاری مراسم سالانه ۸ دی در گیلان و به خصوص رشت میباشد.
احمد قنبریان بروجنی :مهندس تحصیلکرده ای که در سالهای ماضی کارمند دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در سابقه خود معاونت مالی و پشتیبانی دانشگاههای آزاد رشت وانزلی را در کارنامه خوددارد.
قائم مقام فعلی هیارت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان که سرپرست دائمی این هیات در استان نیز محسوب میشود.
او را میتوان یارغار اشجری و حسن کربلایی دانست که پیوسته در این سالها به خدمت در این عرصه مشغول بوده است.
او چندان دراین سالها گرایش سیاسی خویش را بروز نداده ولی به هرحال از افراد سلیم النفس و پاکدست در بین نیروهای سیاسی استان محسوب شده که سعه صدر ،رافتش و عدم تندرویش بر همه جریانهای سیاسی روشن وعیان میباشد.
حجت الاسلام غلامحسین تسخیری: تسخیری با حکم آیت الله سعیدی از دی ۹۵ به عنوان مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان معرفی شد .
او تا پیش از این مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه رامسر و تنکابن بوده است.در خصوص گرایش فعلی ایشان به دلیل سمت نامبرده اظهارنظری صورت نمیگیرد!
سید مهدی فلاح میری:قاضی دادگستری و رییس فعلی و سالهای متمادی حفاظت واطلاعات دادگستری گیلان،که سابقه حضور در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری رشت و بسیاری از کمیسونهای شبه قضایی دیگررادارد.
او در دوران مسئولیتش در گیلان با محمدجواد حشمتی رییس فعلی دادگستری استان تهران ،سیاوشی پور رییس سابق دادگستری گیلان و حالا حجت الاسلام خلیلی رییس فعلی این دادگستری همکاری داشته و از چهره های خاص این مجموعه در استان محسوب میشود!
محمد جلالی:معروف به بهروز جلالی ،جانباز و از انقلابیون بنام فومن و استان و از اساتید دانشگاه آزاد.گرایش سیاسی او قطعا نزدیک به اصولگرایان است و رابطه نزدیک و گسترده ای با چهرهای این جریان در استان گیلان دارد. وی از بزرگان و بنیانگذاران مسجد بالا محله فومن از اصلی ترین پایگاههای اصولگرایی در کشور محسوب شده که سابقه کار در ادوار متمادی در شورای نگهبان را نیز دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.