تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مهر 1398 - 15:45
کد خبر : 46632

امضاء تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه‌های پزشکی گیلان و آستراخان

امضاء تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه‌های پزشکی گیلان و آستراخان

جارستان:رئیسان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان گیلان و آستراخان روسیه، تفاهمنامه همکاری امضاء کردند. به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، این تفاهمنامه در جریان برگزاری بیست و دومین اجلاس دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر به امضاء ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و باشکینا رئیس دانشگاه علوم پزشکی آستاراخان

جارستان:رئیسان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان گیلان و آستراخان روسیه، تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، این تفاهمنامه در جریان برگزاری بیست و دومین اجلاس دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر به امضاء ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و باشکینا رئیس دانشگاه علوم پزشکی آستاراخان روسیه رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در این نشست ضمن برشمردن توانمندی های این دانشگاه در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی و درمانی، بر همکاری های مشترک در حوزه های گردشگری سلامت و درمان بیماران، جذب دانشجویان خارجی در سطح لیسانس، فوق لیسانس، دکترای حرفه ای، تخصصی، فوق تخصصی و PHD تاکید کرد.

ارسلان سالاری اظهار امیدواری کرد تا در آینده با پروژه های تحقیقاتی، زمینه های همکاری بیشتر بین دانشگاه های کشورهای همسایه خزر با دانشگاه علوم پزشکی گیلان فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آستاراخان روسیه نیز از مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور رشت و بخش‌های اورژانس، خون و آنکولوژی، داخلی و دیالیز بازدید کرد.

بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر که از سه شنبه گذشته در دانشگاه گیلان آغاز شده بود، دیروز (چهارشنبه) به کار خود پایان داد. این اجلاس تخصصی با حضور رئیسان و معاونان بیش از ۳۰ عضو اتحادیه از کشورهای فدراسیون روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و ایران برگزار شد، دانشگاه های دولتی آستراخان، داغستان، دانشگاه علوم پزشکی آستراخان، دانشگاه معماری و مهندسی عمران آستراخان، دانشگاه دولتی کالمیک و دانشگاه فنی آستراخان از فدراسیون روسیه، دانشگاه های آکتائو و نفت و گاز آتیرائو از کشور قزاقستان و دانشگاه دولتی باکو از کشور آذربایجان از دانشگاه های دولتی شرکت کننده در این اجلاس بودند.

در این نشست درباره مسائلی از جمله برنامه های آموزشی مشترک، مسابقه های دانشجویی و علمی، نقشه راه اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر گفت و گو شد. گفت و گو در ارتباط با نحوه تعامل دانشگاه های علوم پزشکی، کنوانسیون تهران و نقش دانشگاه ها در توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه کاسپین از دیگر محورهای این نشست دو روزه در دانشگاه گیلان بود.

اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر شامل ۵۷ عضو است که هفت دانشگاه از کشور آذربایجان، ۱۲ دانشگاه، دو پارک علم و فناوری و ۱۳ مرکز تحقیقاتی از ایران، ۱۱ دانشگاه و پنج موسسه تحقیقاتی از فدراسیون روسیه شامل داغستان و کالمیک، چهار دانشگاه و دو موسسه تحقیقاتی از کشور قزاقستان و یک دانشگاه از کشور ترکمنستان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.