تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مهر 1398 - 15:25
کد خبر : 46628

رحمانی وزیر صنعت در دیدار با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان: روند مثبت تولید در کشور تداوم خواهد داشت

رحمانی وزیر صنعت در دیدار با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان: روند مثبت تولید در کشور تداوم خواهد داشت

جارستان: وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: آمار صدور پروانه‌های بهره‌برداری و جواز تاسیس واحدهای صنعتی رشد قابل قبولی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد که این امر، نشان دهنده روند امید بخش تولید در کشور است. به گزارش روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت گیلان ، رضا رحمانی در دیدار با آیت الله

جارستان: وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: آمار صدور پروانه‌های بهره‌برداری و جواز تاسیس واحدهای صنعتی رشد قابل قبولی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد که این امر، نشان دهنده روند امید بخش تولید در کشور است.

به گزارش روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت گیلان ، رضا رحمانی در دیدار با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت :با آغاز تحریم ها و اعمال حداکثر فشارهای اقتصادی، دشمنان امیدوار بودند این روند در تعطیلی کارخانجات نمود پیدا کند که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در این هدف شوم کاملا ناکام بودند.

وی افزود: اگر نمود جنگ اقتصادی تعطیلی کارخانه ها بود ،باید بگویم در این جنگ در عمل پیروز شدیم و خوشبختانه با کار جهادی و تلاش های انجام شده از سوی تولیدکنندگان، صنعتگران و همچنین همراهی مردم شرایط در حال تغییر و رو به بهبودی است.

رحمانی ادامه داد: با عنایت به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت حفظ تولید به عنوان یک کار جهادی، قرارگاه رونق تولید تاسیس و در چارچوب چند راهبرد اساسی دنبال تقویت بخش تولید کشور هستیم.

وی خاطر نشان کرد: امسال یکی از موثرترین اقداماتی که در بخش تولید انجام شده و مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری نیز است، موضوع ساخت داخل و تقویت تولیدات داخلی است که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد و البته ثمرات آن به زودی برای مردم نیز ملموس خواهد بود.

وزیر صنعت معدن تجارت با اشاره به اینکه در همین چارچوب داخلی سازی بالای ۱۰ میلیارد دلار انواع کالای وارداتی در دستور کار جدی وزارتخانه قرار دارد تصریح کرد: برخی صنایع به عنوان گلوگاه نقش بسیار مهمی در ادامه حیات سایر صنایع دارند که توجه ویژه در این مدت به آنها شده و خوشبختانه نتایج خوبی هم به دست آمده است.

وی با یادآوری برنامه های توسعه ای صادرات در کشور، خاطر نشان کرد: افزایش همکاری های تجاری با کشورهای همسایه امروز در حال پیگیری است و خوشبختانه ظرفیت ها و فرصت های خوبی هم در این راستا در سطح کشور شناسایی شده است.

وزیر صمت در پایان تاکید کرد: روند کاهش قیمت ها در ماه های آینده نیز تداوم داشته و برنامه های نظارتی بازار نیز با دقت پیگیری می شود و در این راستا قیمت ۱۰۰ کالای مهم و اساسی روزانه پایش می شود.

همچنین امروز وزیر صمت از سه واحد صنعتی در شهر رشت بازدید و دو واحد صنعتی دیگر نیز در فومن و شهرک صنعتی سفیدرود رشت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

نشست با مجمع نمایندگان و برخی فعالان اقتصادی استان نیز عصر امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود.

در زمان حاضر حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی نزدیک به ۸۲ هزار نفر در گیلان فعال است.

۳۳ شهرک صنعتی و ناحیه بهره بردار و یک شهر صنعتی نیز در گیلان فعال است ضمن اینکه یک هزار و ۸۵۰ هکتار اراضی در اختیار و یک هزار و ۷۰۰ قرارداد وجود دارد که ۴۷۰ واحد در حال ساخت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.