تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398 - 14:15
کد خبر : 46532

اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه خزر در گیلان پایان یافت

اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه خزر در گیلان پایان یافت

بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر که از روز گذشته در دانشگاه گیلان آغاز شده بود، امروز (چهارشنبه) به کار خود پایان داد. جارستان_ رئیس دانشگاه گیلان در مراسم پایانی بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر : این اجلاس تخصصی با حضور رئیسان و معاونان بیش از ۳۰ عضو

بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر که از روز گذشته در دانشگاه گیلان آغاز شده بود، امروز (چهارشنبه) به کار خود پایان داد.

جارستان_ رئیس دانشگاه گیلان در مراسم پایانی بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر : این اجلاس تخصصی با حضور رئیسان و معاونان بیش از ۳۰ عضو اتحادیه از کشورهای فدراسیون روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و ایران برگزار شد.

احمد رضی افزود: دانشگاه های دولتی آستراخان، داغستان، دانشگاه علوم پزشکی آستراخان، دانشگاه معماری و مهندسی عمران آستراخان، دانشگاه دولتی کالمیک و دانشگاه فنی آستراخان از فدراسیون روسیه، دانشگاه های آکتائو و نفت و گاز آتیرائو از کشور قزاقستان و دانشگاه دولتی باکو از کشور آذربایجان از دانشگاه های دولتی شرکت کننده در این اجلاس بودند.

وی اظهار داشت: در این نشست درباره مسائلی از جمله برنامه های آموزشی مشترک، مسابقه های دانشجویی و علمی، نقشه راه اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر و غیره گفت و گو شد.

رئیس دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: گفت و گو در ارتباط با نحوه تعامل دانشگاه های علوم پزشکی، کنوانسیون تهران و نقش دانشگاه ها در توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه کاسپین از دیگر محورهای این نشست دو روزه در دانشگاه گیلان بود.

اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر شامل ۵۷ عضو است که هفت دانشگاه از کشور آذربایجان، ۱۲ دانشگاه، دو پارک علم و فناوری و ۱۳ مرکز تحقیقاتی از ایران، ۱۱ دانشگاه و پنج موسسه تحقیقاتی از فدراسیون روسیه شامل داغستان و کالمیک، چهار دانشگاه و دو موسسه تحقیقاتی از کشور قزاقستان و یک دانشگاه از کشور ترکمنستان هستند.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند؛ این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است. دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد./ ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.