تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398 - 13:33
کد خبر : 46526

دستگیری ۴۰ عضو شرکت‌های هرمی در گیلان

دستگیری ۴۰ عضو شرکت‌های هرمی در گیلان

فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: طی شش ماه نخست سال جاری، چهار باند شرکت‌های هرمی شناسایی و ۴۰ نفر در این ارتباط دستگیر شده اند. جارستان_ سردار محمدرضا اسحاقی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت با اشاره به آماری از عملکرد پلیس در گیلان افزود: طی شش ماه نخست

فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: طی شش ماه نخست سال جاری، چهار باند شرکت‌های هرمی شناسایی و ۴۰ نفر در این ارتباط دستگیر شده اند.

جارستان_ سردار محمدرضا اسحاقی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت با اشاره به آماری از عملکرد پلیس در گیلان افزود: طی شش ماه نخست امسال؛ ۱۲ باند جعل و کلاهبرداری نیز شناسایی و ۵۵ باند عرضه و فروش مواد مخدر منهدم و  دو هزار و ۲۰۰ خرده فروش هم در این مدت دستگیر شده اند.

وی با بیان اینکه عملکرد پلیس گیلان در حوزه کشفیات اول است، تصریح کرد: نزدیک به ۸۰ درصد سرقت هایی که طی شش ماه امسال در استان اتفاق افتاده؛ توسط پلیس کشف شده ضمن اینکه سرقت های مهم و قتل هایی که اتفاق افتاده اند، صد در صد کشف شده است.

وی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی مجموع تصادفات در گیلان طی شش ماه گذشته اظهار داشت: در حوزه تصادفات  مجموع  سوانح رانندگی برون و درون شهری در استان، شاهد کاهش ۱۳درصدی جانباختگان و ۹ درصدی مصدومان بوده‌ایم  

سردار اسحاقی اضافه کرد: البته در تصادفات برون شهری، کاهش و درون شهری افزایش داشته ایم از این رو انجام اقداماتی در حوزه شهری در بخش عابران پیاده و موتورسیکلت سواران از اولویت های پلیس استان است.

وی به تماس ۶۱۷ هزار و ۶۱۸ تماس شهروندان با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در شش ماه نخست امسال اشاره و تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد تماس‌ها ارشادی و ۲۹۳ هزار و ۲۵۴ تماس به تشکیل پرونده و رجوع و پیگیری پلیس ختم شده است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی یکی از مهمترین رویکردهای پلیس را رفع دغدغه‌های مردم و ایجاد آسایش و آرامش عنوان و اظهار کرد: هفته ناجا فرصتی مناسب برای بازخوانی عملکرد ناجا با توجه به شعار سال، اهداف و سیاست‌هاست.

سردار اسحاقی با اشاره به همزمانی هفته ناجا با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و آغاز آن از فردا یازدهم مهرماه؛ شعار پلیس هوشمند، امین مردم خاطر نشان کرد:  تلاش شده محتوای اجرای برنامه با موضوع فرهنگ عاشورایی باشد و در طول این هفته برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی  متنوعی پیش بینی شده است.

وی اجرای صبحگاه مشترک، غباروبی مزار ۴۴۵ شهید ناجا، برگزاری یادواره‌های شهدا، حضور در نماز جمعه، ویزیت رایگان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از جمله برنامه های تدارک شده در هفته  ناجا ذکرکرد.

سردار اسحاقی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های ناجا آموزش محور بوده و در این زمینه در شش ماه نخست امسال بیش از ۶۰۰ کارگاه توسط معاونت اجتماعی استان برگزار شده ، اظهار کرد: مسئولیت پذیری و قانون پذیری شهروندان و آشنایی با حقوق شهروندی از دیگر برنامه‌های ناجاست که در این زمینه نقش رسانه‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه مردم گیلان با توجه به سابقه فرهنگی قانون پذیری بالایی دارند، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های فرهنگی و علمی استان در راستای ارتقای و توسعه اقدامات ناجا بهره‌ گیریم.

وی با اشاره به برنامه‌های پلیس در حوزه آموزش‌های همگانی و اجتماعی گفت: هنر ناجا این است که مسائل امنیتی را اجتماعی کند در همین راستا حضور و همکاری مردم به ویژه رسانه‌ها برای آگاهی بخشی بسیار مهم است./ ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.