تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398 - 10:20
کد خبر : 46488

کاهش ۱۴ درصدی تصادف در گیلان/ مانور امنیت برگزار می شود

کاهش ۱۴ درصدی تصادف در گیلان/ مانور امنیت برگزار می شود

اسحاقی با بیان اینکه گیلان در کشف جرایم رتبه اول را داراست به حوزه راه درون و برون شهری اشاره و از کاهش ۱۴ درصدی تصادفات و ۱۳ درصدی جانباختگان در ۶ ماهه امسال خبرداد. جارستان_ سردار «محمدرضا اسحاقی» امروز(چهارشنبه، ۱۰ مهر)  در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در رشت با

اسحاقی با بیان اینکه گیلان در کشف جرایم رتبه اول را داراست به حوزه راه درون و برون شهری اشاره و از کاهش ۱۴ درصدی تصادفات و ۱۳ درصدی جانباختگان در ۶ ماهه امسال خبرداد.

جارستان_ سردار «محمدرضا اسحاقی» امروز(چهارشنبه، ۱۰ مهر)  در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در رشت با تاکید بر همت پلیس در ایجاد آرامش مردم، هفته ناجا را فرصتی برای  پلیس در بازبینی اهداف و عملیات های یکساله گذشته جهت دست یابی به اهداف ترسیم شده دانست.


رییس پلیس گیلان با بیان اینکه ماموریت پلیس به شدت اجتماعی است افزود: محتوای امسال برنامه های هفته ناجا در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت ماه صفر و اربعین حسینی است.


وی «پلیس هوشمند امین مردم» را شعار امسال ناجا اعلام و اظهار کرد: با توجه به گسترش ابزارهای ارتباطی دامنه سواستفاده از این فضا برای مجرمان فراهم و جرائم بسیاری در فضای مجازی ایجاد شده که مبنای شعار امسال بر همین محور است.


اسحاقی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد اقدامات پلیس در بستر خدماتی است تصریح کرد: پلیس باید ظرفیت های جدید فضای مجازی مبتنی بر پیشرفت های این حوزه را برای ارایه خدمات بهتر به مردم به کار گیرد.


وی محور آموزش های پلیس را ارتقا دانش حرفه ایی و مهارت آموزی دانست و بیان کرد: ارایه این دانش ها منجر به رفتار حکیمانه از سوی پلیس در مواجهه با جرایم می شود.


اسحاقی با بیان اینکه رسانه ها و مطبوعات باید قانون را برای مردم تبیین کنند تصریح کرد: برای رسیدن به جامعه قانون گرا و مسئولیت پذیر نیازمند همکاری بیشتر رسانه ها هستیم.


وی سطح قانون پذیری مردم گیلان را با توجه به پیشینه فرهنگی و علمی مردم این دیار بالا و فضای حاضر استان را مبتنی بر عقلانیت و دانش اعلام کرد.


رییس پلیس گیلان با اشاره به رفتارهای ترافیکی استان از اجرای طرحی مشترک جهت ارتقای دانش ترافیکی استان خبر داد و گفت: زیرساخت های لازم جهت تبدیل رشت به شهر هوشمند به لحاظ رفتار ترافیکی فراهم می شود تا به الگویی برای کشور تبدیل شود.


وی اعلام کرد: ۷۰ درصد عامل انسانی موجب ترافیک می شود که امیدواریم با هوشمندسازی آن را برطرف کرد.


اسحاقی با اشاره به ظرفیت پلیس در حوزه دانش بنیان و رویکرد دانش بنیانی آن تصریح کرد: باید مسائل اجتماعی را در سطح اجتماعی رفع کرد و پیشگیری اجتماعی عاملی مهم در این حوزه است.


وی از برگزاری مانور امنیت طی امروز و فردا در مرزهای گیلان خبر داد و افزود: این مانور در راستای ارتقای سطح آمادگی ها و افزایش مهارت ها است.


فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به دستگیری ۱۲ باند کلاهبرداری طی این ۶ ماه با دستگیری ۴۰ نفر افزود: هزار و  ۵۸ فقره پرونده در این حوزه کشف شده است‌.


وی به وقوع و کشف سرقت اشاره کرد و با بیان اینکه سرقت های خشن نداریم اظهار کرد:  قریب ۷۰ درصد سرقت های خرد و صددرصد سرقت های بانک و قتل ها طی این مدت کشف شده است.


اسحاقی با بیان اینکه گیلان در کشف جرایم رتبه اول را داراست به حوزه راه درون و برون شهری اشاره و از کاهش ۱۴ درصدی تصادفات، ۱۳ درصدی جانباختگان و ۹ درصدی مجروحین خبرداد.


وی با اشاره به پلیس ۱۱۰ و ۶۱۷ هزار و ۶۱۸ تماس با این پلیس طی ۶ ماهه اول سال جاری گفت: به‌طور میانگین روزانه سه هزار و ۳۲۰ تماس با ۱۱۰ گرفته می شود که قریب ۵۰ درصد آنها ارشادی است ضمن اینکه ۲۹۳ هزار و ۲۵۴ فقره تشکیل پرونده داده شده است.


فرمانده انتظامی گیلان به خط پلیس ۱۹۷ که به شکایات مردم رسیدگی می کند اشاره و تصریح کرد: در این حوزه شاهد کاهش سه درصدی شکایت از مامورین، ۲۳ درصدی انتقاد از مامورین و افزایش ۱۰ درصدی تقدیر و پیشنهاد از سوی مردم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.


وی با اشاره به همت پلیس در مقابله با مواد مخدر و بیان اینکه با۵۵ باند توزیع مواد مخدر طی این مدت برخورد شده است اعلام کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ خرده فروش هم طی این مدت دستگیر شده اند./ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.