تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 - 18:08
کد خبر : 46029

۱۴۱ میلیون دلار کالای غیر نفتی از گمرک آستارا صادر شد

۱۴۱ میلیون دلار کالای غیر نفتی از گمرک آستارا صادر شد

مدیرکل گمرک آستارا گفت: ۲۷۸ هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار، در نیمه نخست امسال از گمرک این شهرستان به خارج از کشور صادر شد. جارستان: رسول امیدی ؛ بیشتر این کالاها محصولات کشاورزی، شیمیایی، معدنی و فلزی، مواد غذایی، پلاستیکی، سیمان، گچ، شوینده، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، پوشاک

مدیرکل گمرک آستارا گفت: ۲۷۸ هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار، در نیمه نخست امسال از گمرک این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

جارستان: رسول امیدی ؛ بیشتر این کالاها محصولات کشاورزی، شیمیایی، معدنی و فلزی، مواد غذایی، پلاستیکی، سیمان، گچ، شوینده، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، پوشاک و کیف و کفش بوده است.

وی ادامه داد: میزان حمل و نقل خارجی ورودی در نیمه نخست امسال، ۶۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار و شامل لوازم چوبی، فراورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن بوده شده است.

به گفته مدیرکل گمرک آستارا میزان حمل و نقل خارجی خروجی در مدت یاد شده، ۸۲ هزار تن کالا شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبل، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، پوشاک، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی به ارزش ۳۶۴ میلیون دلار بوده و از این گمرک به خارج حمل شده است.

وی بیان کرد: در مدت زمان یاد شده، هشت هزار تن کالا به ارزش ۳۲ میلیون و ۳۹ هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده و بیشتر آنها مواد غذایی، پلاستیکی و محصولات کشاورزی بوده است.

امیدی گفت: شمار ترددکنندگان از مرز این شهرستان در نیمه نخست امسال ۹۴۱ هزار و ۶۶۴  نفر بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل، تعداد ترددکنندگان خروجی ۷۲ درصد و ورودی ۵۹ درصد افزایش داشته است.

اداره کل گمرک آستارا در واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضائی فعالیت می‌کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می‌کنند./ایرنا



برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.