تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مهر 1398 - 19:24
کد خبر : 45729

اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه خزر در گیلان

اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه خزر در گیلان

 جارستان : رئیس دانشگاه گیلان از برگزاری اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر به میزبانی این دانشگاه خبر داد. احمد رضی افزود: بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر از نهم تا دهم مهرماه امسال با هدف تقویت روابط بین دانشگاه ­های عضو اتحادیه و توسعه فعالیت ­های بین دانشگاهی

 جارستان : رئیس دانشگاه گیلان از برگزاری اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

احمد رضی افزود: بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر از نهم تا دهم مهرماه امسال با هدف تقویت روابط بین دانشگاه ­های عضو اتحادیه و توسعه فعالیت ­های بین دانشگاهی در دانشگاه گیلان برگزار می شود.

وی بیان این که در این اجلاس رئیسان و معاونان بیش از ۳۰ عضو اتحادیه از کشورهای فدراسیون روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ایران شرکت می کنند، اظهار کرد: دانشگاه های دولتی آستراخان، دانشگاه دولتی داغستان، دانشگاه علوم پزشکی آستراخان، دانشگاه معماری و مهندسی عمران آستراخان، دانشگاه دولتی کالمیک و دانشگاه فنی آستراخان از فدراسیون روسیه، دانشگاه های آکتائو و نفت و گاز آتیرائواز کشور قزاقستان و دانشگاه دولتی باکو از کشور آذربایجان از دانشگاه های خارجی شرکت کننده در این اجلاس هستند.

رضی بیان داشت: اتحادیه دانشگاه­ های دولتی حاشیه دریای خزر متشکل از ۵۷ عضو است که هفت دانشگاه از کشور آذربایجان، ۱۲ دانشگاه، دو پارک علم و فناوری و ۱۳ مرکز تحقیقاتی از ایران، ۱۱ دانشگاه و پنج موسسه تحقیقاتی از فدراسیون روسیه شامل داغستان و کالمیک، چهار دانشگاه و  دو موسسه تحقیقاتی از کشور قزاقستان و یک دانشگاه از کشور ترکمنستان است.

به گزارش ایرنا ،بر اساس آخرین آمار هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند؛ این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.