تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398 - 9:37
کد خبر : 45047

تعاونی ها در مردمی کردن اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند

تعاونی ها در مردمی کردن اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند

فرماندار انزلی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، تاکید کرد: تعاونی‌ها در مردمی کردن و مشارکت شهروندان در اقتصاد نقش مهمی دارد.

 

اسماعیل حیدری‌آزاد امروز در مراسم تجلیل از تعاون گران برتر و معرفی تعاونی‌های نمونه شهرستان بندر انزلی، اظهار کرد: مردمی بودن، یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است و تعاونی‌ها از بهترین جایگاه برای تحقق آن برخوردارند. در واقع تعاونی‌ها با انعطاف و تعدد اعضای خود می‌توانند تولید ثروت و هم‌افزایی داشته باشند و اعتمادآفرینی را در جامعه افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها می‌توانند آسیب‌های کارهای جمعی را برطرف و با تمرین کار اقتصادی و جمعی، به توانمندی نیروها کمک کنند، افزود: بخش تعاون یکی از پایه‌های اقتصاد کشور محسوب می‌شود و هفته تعاون، فرصت خوبی برای پرداختن به برجستگی‌ها و توانمندی‌های تعاونی‌هاست.

حیدری‌آزاد با تاکید بر اینکه مدیران باید تا حد امکان و اختیار، مشکلات شرکت‌های تعاونی و واحدهای تولیدی را حل کنند، تصریح کرد: تعاون به عنوان بخش مردمی اقتصاد کشور می‌تواند نقش بی‌بدیلی در تحقق شعار سال داشته باشد و جامعه و بخش اقتصادی کشور باید هر چه بیشتر بخش تعاونی را باور کنند و به جایگاه بی‌بدیل آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، تاکید کرد: تعاونی‌ها در مردمی کردن و مشارکت شهروندان در اقتصاد نقش مهمی دارند؛ ضمن اینکه تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال پایدار بسیار موثر هستند، زیرا مشارکت گروهی و تجمیع سرمایه‌های خرد در حوزه تعاون بستر مناسبی برای انجام فعالیت‌های تولیدی و اشتغال پایدار فراهم خواهد آورد.

وی با بیان اینکه بخش تعاون از ظرفیت‌های بسیار بالایی در تحقق رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در استان برخوردار است، خاطرنشان کرد: بخش تعاون خواستگاه تحقق شعار سال است و لذا توسعه و ترویج تعاونی‌ها و استفاده از امکانات بالقوه این بخش در حقیقت حرکت به سمت توسعه و اشتغال پایدار است و تعاونی‌ها به عنوان یکی از بخش‌های تاثیرگذار در کشور، نقش سازنده‌ای در حوزه اقتصادی و رونق تولید دارند.

فرشید تحویلداری، معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان نیز، گفت: بندرانزلی مقام دوم را در بین تعاونی‌های استان از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه بخش تعاون فریادرس اقتصاد کشور است، اظهار کرد: دو هزار و ۵۰۰ تعاونی در استان گیلان ثبت شده است که از این تعداد دو هزار تعاونی فعال و ۵۰۰ تعاونی در مرحله اقدام است و در حال حاضر ۲۸ هزار نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار هستند.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از تعاونی‌های استان در بندرانزلی وجود دارد، افزود: بندرانزلی ۲۰۴ تعاونی فعال دارد که این تعداد تعاونی پنج هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و از هفته تعاون سال گذشته تا هفته تعاون امسال ۱۵ تعاونی نیز در این شهر ساحلی به ثبت رسیده است.

تحویلداری تصریح کرد: می توان برای تسریع در توسعه همه جانبه، اجرای پروژه‌ها، فعالیت‌های اقتصادی، تولید، اشتغال و خدمات با استفاده از فعالیت‌هایی که موجبات افزایش ارزش افزوده را فراهم می‌آورد از بخش تعاون بهره گرفت.

وی ادامه داد: در بخش تعاون نیازمند تغییر نگاه مردم و توجه ویژه مسئولان هستیم و شرکت‌های تعاونی باید با به نمایش گذاشتن و انتشار عملکرد و فعالیت‌های خود نگاه مردم را نسبت به این بخش تغییر دهند؛ همچنین تعاون گران باید زمینه بازدید و شفاف سازی عملکرد خود را برای مردم و مسئولان فراهم کنند.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه امسال در سامانه رقابتی تعاونی‌های کشور پنج شرکت تعاونی از گیلان در رقابت با تعاونی‌های کشور حضور داشتند، تاکید کرد: یک تعاونی از گیلان توانست مقام برتر کشوری را از آن خود کند. تالش با چهار تعاونی و انزلی با سه تعاونی و رودبار با دو تعاونی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم گیلان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از ۳۰ تن از تعاون گران نمونه شهرستان بندرانزلی تجلیل شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.