تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398 - 9:20
کد خبر : 45034

رایزنی مجمع نمایندگان گیلان با مسوولان آموزشی

رایزنی مجمع نمایندگان گیلان با مسوولان آموزشی

در آستانه سال جدید تحصیلی نشست مشترک مجمع نمایندگان گیلان با روسا و مدیران مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش استان در رشت برگزار شد.

در این نشست عمده ترین الزامات، اولویت ها و چالش‌های آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشجویان و دانش آموزان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان در نشست نمایندگان با مدیران مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش بر ضرورت لحاظ رویکرد بومی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مراکز آموزش عالی استان تاکید کرد و از آمادگی اعضای مجمع برای پیگیری اولویت‌های آموزشی، تحقیقاتی و اعتباری گیلان در سطح ملی خبر داد.
محمد صادق حسنی با اشاره به ضرورت تقویت مراکز آموزش عالی و مدارس استان طبق نیاز و پراکنش جمعیتی گیلان افزود: مجموعه مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی استان می توانند با معرفی یک نماینده ی ویژه به مجمع ، زمینه ی استمرار پیگیری های ملی و استانی در این حوزه را مهیا کنند.
احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این نشست ظرفیت مجمع نمایندگان را برای جبران کسری اعتبارات دانشگاه‌ها قابل توجه دانست گفت: انتظار می رود نمایندگان گیلان در روند تدوین و تصویب بودجه ی سال آینده، کمبود اعتبارات آموزشی، پژوهشی و رفاهی را جبران نمایند.
در ادامه این نشست هر یک از نمایندگان مردم و روسای مراکز آموزش عالی استان، نظرات خود را در خصوص لزوم ساماندهی برخی واحدهای دانشگاهی، راه اندازی و تقویت رشته های مورد نیاز و پرکاربرد دانشگاهی از قبیل گردشگری، پژوهشکده ی هسته ایی و محیط زیست، ایجاد شعبه ایی از دانشگاه شهید رجایی در استان ویژه ی تربیت استادان فنی، ترغیب و هدایت خیران بسوی توسعه ی فضاهای پژوهشی و آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها و همچنین توسعه و تقویت پارک‌های علم و فن آوری در شهرستان‌ها بیان کردند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.